Voorspelde regen bleef uit

Maandag 1 mei, dag van de arbeid en dag van de tweede herenmiddag van dit seizoen. Weerbericht en buienradar voorspelden regen en dat leidde tot een historisch gezien bescheiden opkomst van 15 deelnemers. De thuisblijvers kregen echter geen gelijk, want het bleef gelukkig de hele middag droog.

Rust
Bert de Haan verdeelde de deelnemers over vier flights, die keurig over de verschillende holes werden verdeeld, zodat we nauwelijks iets merkten van de aanwezigheid van de andere flights, geconcentreerd konden spelen en tussendoor volop konden genieten van de bijzonder goed onderhouden baan, met in dit jaargetijde prachtige kleurschakeringen in het geboomte. Er was maar één moment dat de bijna serene rust werd verstoord en dat was toen A3 de Wit een fraaie birdie scoorde op hole 15. Het daarbij geproduceerde feestgedruis was over de hele baan te horen.

Handicap
Bert had als wedstrijdvorm gekozen voor strokeplay met volledige handicapverrekening. Vooraf dreigde hij ermee dat alle scores in het handicapsysteem zouden worden ingevoerd. Dat heeft er vermoedelijk toe geleid dat iedereen zich een beetje inhield, met uitzondering van ondergetekende die na afloop moest constateren dat zijn handicap aanzienlijk naar beneden werd bijgesteld.

De uitslag
Behalve de al eerder genoemde birdie van A3 was er ook een voor Ferdinand Vermeulen, die bij die gelegenheid ook tekende voor de neary op hole 2.
Kees Eitjes scoorde zelfs 2 birdies, waarvan een bijzondere direct uit de bunker van hole 13 en één op 17 als beloning voor het genomen risico door met succes rechtstreeks over de driving range te spelen.
Toen de eindscore werd opgemaakt leverde dat het volgende resultaat (netto slagen) op:
1.  48 slagen  Kees Eitjes (62 bruto -14 playing handicap)
2.  56 slagen  Ton Sertons
3.  58 slagen  Wim Vinju en Ron Bender

Balletjes
Vervolgens konden de deelnemers genieten van de heerlijke gehaktballetjes die verzorgd werden door Ron Bender. Een zeer gewaardeerd initiatief!
Nadat Ferdinand en Kees nog een oproep deden aan de aanwezigen om zich aan te melden als marshal of als lid van een van de nieuwe commissies (zie ook de laatste nieuwsbrief), keerde iedereen voldaan en tevreden huiswaarts.

Kees Eitjes

Geplaatst op: 03-05-2017