Weesp team 4 kampioen!

Lange tijd was het onzeker of er dit jaar een deelname aan de C-competitie mogelijk was. Regel bij de wedstrijden is dat je de andere teams uit je poule op je thuisbaan ontvangt. Hoewel de baan in een uitstekende conditie is, is de horeca een probleem.

We zijn afhankelijk van het weer en een clubhuis hebben we onze gasten niet te bieden. Hoewel de tijdelijke voorzieningen het voor onze eigen spelers mogelijk maakt om te spelen, kun je de gasten niet op een dixie laten plassen. De catering kun je regelen, maar bij kou en regen passen er geen 30 mensen in de tent.

Hoge Dijk
Gelukkig is golfcentrum de Hoge Dijk ons te hulp geschoten en konden we onze wedstrijd als gastploeg daar houden. Natuurlijk laaannnggg niet zo gezellig als in Weesp, maar een goed alternatief. We zijn fantastisch ontvangen en alles was uitstekend geregeld. Zo was deelname aan de competitie toch nog mogelijk.

De wedstrijden
Zoals gebruikelijk in team 4 zijn we voortvarend met de nodige concentratie, maar wel onder het motto "het moet ook gezellig blijven", gestart aan onze 1e wedstrijd bij Aerdenhout. (Uit voorzorg de hete aardappels meegenomen, maar dat bleek mee te vallen.) Na degelijk spel konden we met de winst naar huis. Achteraf bleek dit een belangrijke winst, want onze tegenstander Zeegersloot maakte tot aan het eind ook kans op het kampioenschap.

Onze tweede wedstrijd bij Oegstgeest werd, ondanks het feit dat het bij niemand een geliefde baan is -voetbalvelden- ook gewonnen. Langzamerhand kwam het besef dat er dit jaar een kansje op het kampioenschap in zat. Bij de derde wedstrijd op de Voorschotense werd er nog een schepje bovenop gegooid en werd de winst binnen gehaald.

Als laatste moest er worden gestreden bij Zeegersloot. Dit team was dus al uitgespeeld en hadden ook alles gewonnen, behalve tegen ons dan. Er moest en zou dus gewonnen worden.

Overwinning
Ik bespeurde bij sommigen wel een beetje spanning, want er stond veel op het spel. Toen vier van de vijf spelers binnen waren, hadden we 17 winstpunten. Er waren nog 2 punten nodig, alles hing af van de laatste speler.

De captain van Zeegersloot liep zenuwachtig heen en weer, hij was ervan overtuigd dat ze zouden winnen. Gelukkig gingen de duimen omhoog en zo wisten we dat ook de laatste speler punten had binnen gehaald, 5 om precies te zijn. Ruime overwinning dus. Natuurlijk waren we blij, maar het teleurgestelde gezicht van de captain van Zeegersloot vonden we het leukst. (Deze man was nl. nogal fanatiek volgens een aantal van ons)

Zo heeft team 4 het dus weer geflikt dit jaar. (2e keer in 4 jaar)
Laten we hopen dat we volgend jaar weer aan de C-competitie kunnen meedoen, maar dan wel in Weesp natuurlijk.

Weesp team 4, Yvonne Tuin captain, Gerard Stevens, Durk Jager, Carlos Jorge dos Santos, Hans van Santen, Bram van den Burg, Marjolein Bosman en
Willem Demper

Geplaatst op: 02-05-2017