Kampioen C-competitie 2017

Dit jaar is de C-competitie als gastvereniging uitgeweken naar De Hoge Dijk. Alle captains hebben zich lovend uitgelaten over de ontvangst, de organisatie en de service. De meerkosten van de greenfees en de consumpties zijn door de competitie spelers zelf opgebracht.  Complimenten  voor het feit hoe diep ze in hun portemonnees zijn gegaan om het totaal mogelijk te maken.

Nieuw
Dit jaar voor het eerst heeft de NGF het starten met shot gun geaccordeerd. Veel verenigingen hebben hier gebruik van gemaakt. Gezegd moet worden dat drie van de vier captains van onze vereniging voorstander zijn van deze manier van starten. Daar wij te gast waren bij De Hoge Dijk waren wij afhankelijk van wat zij hierin voor ons konden betekenen. Helaas liet de drukte op de baan het niet toe.
De NGF heeft de naam van deze competitie gewijzigd naar Compact Course Competitie. Dit komt doordat het aantal meespelende verenigingen met een A status. Wij denken dat hierdoor de competitie meer aanzien krijgt.

Resultaten
Als gevolg van het kampioen worden van het team van Beat Scheidegger en de daarbij horende promotie is dit team als team 1 de competitie in gegaan. Beat en zijn spelers hebben zich kranig geweerd en geëindigd op de 3e plaats.
Bert de Haan en zijn team speelde in het recente verleden 36 holes. Deze competitie hebben ze 18 holes gespeeld. Speelt hier de leeftijd een rol? We weten het niet. Het team is als 3e geëindigd in hun poule, wat een goed resultaat genoemd mag worden.
Team 3, aangevoerd door captain Kees Braam, is eveneens op de 3e plaats geëindigd. In deze poule is Heemskerk kampioen geworden. Dit team had de beschikking over spelers met zeer lage handicaps. Het was op zich al een prestatie dat team 3 toch nog wat punten van ze heeft kunnen af snoepen.

Kampioen
Maar nu komt de knaller. Team 4, aangevoerd door het duo Yvonne Tuin en Willem Demper zijn kampioen van hun poule geworden. Yvonne, Marjolein, Willem, Carlos, Gerard, Durk, Bram en Hans van harte gefeliciteerd. Door dit kampioenschap promoveert het team naar een hogere klasse.

Gerrit de Vries
NGF Coördinator