Eerste herenmiddag 10 april

Het was een niet al te warme lentedag, een beetje winderig met aangename momenten.
De opkomst was niet overweldigend, maar ruim voldoende om te spreken van een gezellige en gemotiveerde groep heren, die er een geslaagde dag van wilde maken.

We werden warm onthaald door Bert de Haan die na een welkomstwoord ons in groepjes verdeelde.
Na een korte uitleg wandelden we naar de start hole. De meesten wisten van de hoed en de rand, behalve een persoon die voor de eerste keer meedeed en als "nieuweling" werd begroet.
Iedereen was geconcentreerd bezig en de bedrijvigheid op de baan en de greens deed vermoeden dat men genoot. Soms kwamen we elkaar als groepje tegen, soms waanden we ons alleen op de baan. Nadat de flights binnendruppelden bij het clubgebouw werd er nog stevig nagepraat over de bijna birdie en de verbazende momenten dat de bal net niet in de hole wilde rollen.

Omdat het toch wat fris begon te worden op het terras kozen we er voor om ons te verplaatsen naar de lockerroom die al enige tijd geleden was omgetoverd in een gezellige koffieruimte annex receptie. Daar genoten we van een welverdiend drankje en wachtten we in spanning af naar de uitslagen en de resultaten van ons kunnen.
Nadat alle kaarten waren ingeleverd, werden de resultaten voorgelezen door Bert de Haan.
Onderaan beginnend was de score 16 punten om uiteindelijk te eindigen bij de laatste twee.
Peter Jager eindigde met 34 punten en Ron Bender als nieuweling met 38 punten.
Nou dat zal de volgende keer natuurlijk niet nog eens gebeuren, nu zijn handicap met een grote sprong van wel mogelijk 2 punten naar 52 zou kunnen springen.

De stemming zat er goed in, het was een hele leuke middag met vele positieve reacties.
Ik vermoed dat er de volgende keer velen van de partij zullen zijn. Maandag 1 mei staat in mijn agenda, ik zal er in ieder geval bij zijn.

De Nieuweling,

Ron Bender