Links golf in Weesp

Ja de eerste OJC-wedstrijd van het jaar was een echte uitdaging door de wind. Het was voor vandaag omgetoverd tot een echte Links.

Toch iedereen was opgetogen door het droge weer. "Veel beter dan voorspeld!" is wat je veel hoorde bij de inschrijving van de 36 deelnemers. Niet iedereen had door dat de wind best wel eens een spelbreker zou kunnen worden. Na de inschrijvingen en de persoonlijke begroetingen werd iedereen op de hoogte gebracht van de flightindeling en de spelvorm.

Astrid en Henk hadden voor de eerste wedstrijd de lat niet zo hoog gelegd. Maar het was wel een zeer serieuze wedstrijd: stableford in team verband.
De flightindeling is gelijk aan de kansen van de dag. Want samen mag je de stableford punten bij elkaar optellen als flight. En dan hopen op een goede teamscore.
Iedereen zou punten winnen en zelfs niet eens minder dan 28 punten.

Een uitleg
Dit seizoen zijn het aantal punten afhankelijk van het aantal deelnemers. Zijn er 36 dan krijgt de winnaar van de dag 36 punten. En degene die de rest voor zich laat, krijgt 1 punt. Op deze manier krijgt iedereen die meedoet minstens 1 punt voor de jaarcompetitie. En aangezien er 9 flights zijn, zal niemand minder dan 28 punten verdienen. Als dit geen lekker begin is dan weet ik het ook niet meer.

Sommige teams hadden zelfs professionals in de flight. De pro’s van golfschool Weesp deden gezellig mee! Roderick en Tjerk zijn altijd welkom! Tenminste als er plek is natuurlijk. Want woensdag stond het aantal nog op 32 en op zaterdagochtend heeft de laatste zich nog aangemeld en is het een volle bak geworden.
Wij zijn er super blij mee dat er zoveel golfers zijn die de uitdaging ook dit jaar weer aandurven. En niet alleen oude OJC-ers, nee, er zijn ook nieuwe OJC-ers te verwelkomen.

De wedstrijd
Over de wedstrijd zelf is natuurlijk altijd teveel te vermelden. In mijn flight heb ik gevraagd om voor iedere bogey een par te noteren. Achteraf gezien zijn we dit vergeten te doen. Maar we hebben wel op één gestaan. Iedereen heeft natuurlijk op één gestaan. Omdat 18 holes over 18 holes wordt gespeeld.
Door de wind moest iedereen rekening houden met 1 of 2 clubs verschil. Wind tegen 2 clubs meer en wind mee, 1 club minder. Met de wind van links of van rechts is het een ander verhaal.
De neary stond op de green van 8 en17. Dit bleek voor velen lastig maar er was natuurlijk Vincent. Hij legde de bal als leary op hole 17 op 18 centimeter.

Score
De beste score ging naar het team met Hans Schouten, Hermi de Rijk, Peter Roest en Tineke Wentink. Samen hadden ze 126 punten. Zij wonnen een Weesper likeur en cadeaubon bij Overmars.

Tweede werden Tjerk van der Horst, Jan Molegraaf, Aljo de Bruin en Leo Smeekes. Zij wonnen ieder een Paasbrood, gesponsord door Bakker Jeroen (Kortenhoef en Hilversumse Meent)

Birdies waren er ook! 3 stuks voor Roderick, 2 voor Vincent, 1 birdie voor Barry, Henk, Jan, Peter, Bram, Erik en Richard.

De slagvaardigheid is gewonnen door Roderick met 57 slagen. Een echte links speler die met rechts speelt. De bubbelfles was voor hem.
De 11e plaats is een gesponsorde prijs van de golfschool. Walter heeft recht op een privéles van 30 minuten en krijgt ook nog een clinic voor alle 11e prijs winnaars.

Volgende wedstrijd is de Getaway. Deze gaat gespeeld worden op de DGCC Assen.

Met OJC-groeten
Henk en Astrid