Het beste voor het laatst

De laatste Herenmiddag wordt inmiddels traditioneel ingevuld als Dames- en Herenmiddag. Met inderdaad een volle bak met ook een aanzienlijk aantal Dames is door de wedstrijdleiding besloten om als spelvorm Foursome te hanteren. Je speelt in de flight 2 tegen 2 waarbij je met je partner om beurten slaat. Van de bruto score mocht de helft van het gezamenlijk playing handicap worden afgetrokken. Je bent dus heel afhankelijk van je medespeler. Gelukkig zal later blijken.

Op de startlijst meerdere sterke koppels gezien, bijvoorbeeld de nrs 1 en 2 van de Herenmiddag competitie als duo en meerdere vooraf ingeschatte sterke koppels.

Ik was met Ruud ingedeeld en we maakte vooraf wel een strijdplan maar ons vooral geen illusies. Samen in een flight met Joost en Carla begonnen we op hole 1. Ruud en ik begonnen redelijk goed met zelfs (onder auspiciën van Joost) zowaar zo nu en dan een hoge bal van mij (Paul). Ruud sloeg iedere afslag gedegen en kaarsrecht. Mijn 2e bal was dan niet altijd fraai (het gezicht van Joost sprak boekdelen) maar heel bruikbaar en vaak vlakbij de vlag. Als dit niet zo was dan maakte Ruud het af met een mooie lange put. Andersom sloeg Ruud de wat mindere afslagen van mij ook prima speelbaar op- of vlak naast de green. Joost en Carla bleven ook redelijk spelen maar de echte vorm was er niet helemaal. Na 9 holes hadden Ruud en ik eigenlijk best een hele goede score en begonnen we erin te geloven. Volgens Carla was ik druk (dus nog drukker dan normaal) ons verdere strijdplan coachend naar Ruud en… hij luisterde zowaar naar mij veel beter als naar zijn vrouw eigenlijk. We werden zowaar een steeds beter setje. Vanaf hole 9 tot en met hole 12 scoorde we parren en zowaar weer een goede afslag van Ruud en een chip in op hole 13 leidde zelfs tot een birdie (Joost knikte en zag dat het goed was). Nou om daarna ook nog 2 holes te verprutsen door er met een 7 en een 8 af te komen dachten we even dat het weer helemaal misging. Maar uiteindelijk bleef er toch ondanks onze wat magere kwaliteiten een primo score over. Zou het dan toch… Onder de gulle lach van Carla (en zelfs Joost) bedankten we elkaar voor de echt leuke en gezellige flight richting clubhuis. Hier wachtte ons een heerlijk buffet en een hoop gezelligheid en geroezemoes alom. Hoe vaak het woordje 'Als' weer viel was niet te tellen maar als meest gebruikte golfterm onvermijdelijk.

Ja en toen ook de prijsuitreiking. Ruud en ik hebben eigenlijk het hele seizoen wat in de anonimiteit gespeeld met slechts een keertje misschien een eervolle vermelding. Dit was echt leuk teamwork en zoals in de aanhef dus vermeld: Het beste voor het laatst.

De uitslag!
Birdies
Slechts 2: Wilfried en Tini en Paul en Ruud

De winnaars
1. Paul en Ruud 74 bruto en 52 netto
2. Wilfried en Tini 77 bruto en 54 netto
3. Fred en Desiree 79 bruto en 55 netto

Aan het einde ook nog de prijsuitreiking van de gespeelde Herenmiddagen. Dit was uitstekend bijgehouden door Michiel en tot in de kleinste details zichtbaar gemaakt in een prachtig spreadsheet via Dirk Jan.

Uitslag competitie Herenmiddag
1. Ben Bruggeman
2. Michel Liverani
3. Gerard Stevens (bij afwezigheid van Arnold Reynen)