Hoopgevende opleving en handhavingen op 2e wedstrijddag

Team 1 van Ronald en Roland, heeft zich krachtig gerevancheerd van de domper op de openingsdag. Een klinkende overwinning bij de koploper van vorige week, Noordeloos 3, middels een ‘clean sweep’ in de singles en een puntendeling in de greensomes. Dit geeft het team de mogelijke boost om van een gedeelde 2e plaats door te stoten naar de top van het klassement bij Voorschotense 1 deze week. Een analyse van co-captain Roland vindt u hieronder.

Team 2, de soevereine koploper na vorige week in de thuiswedstrijd, moest  bij Spandersbosch in Hilversum tegen het nog puntloze Ookmeer een fikse domper incasseren. Het resultaat is dat de koppositie moet worden overgelaten aan Noordeloos 2, de tegenstander van deze week bij Voorschotense. Een impressie van de omstandigheden waaronder werd gestreden vindt u van de pen van teamcaptain Gert.

Tenslotte Team 3, van captain Ad, dat na de bliksemstart bij Spandersbosch vorige week nu puntloos achterbleef op de lastige (korte baan) bij Noordeloos. Een gedeelde 2e plaats in de voorlopige eindrangschikking en met nog de thuiswedstrijd voor de boeg. Als dit geen ingrediënt voor een spannende finish van deze uit 3 teams bestaande poule is, dan weten wij het van de redactie ook niet meer.

De leeuwen uit Weesp brullen

Als underdog aan een wedstrijd beginnen is over het algemeen veel comfortabeler dan bekeken worden als favoriet. Na de enorme deceptie vorige week, Weesp-1 viel toen hard van haar troon, stonden de mannen weer met beide beentjes op de grond. De ouverture van het seizoen leerde de spelers dat deze week uit een ander vaatje getapt moest worden, wilde de Najaarscompetitie 2023 niet bij voorbaat uitlopen op een groot fiasco. Uiteraard dachten onze tegenstanders daar anders over en zij gniffelden al toen de spelers van Weesp-1 het terrein van De Gooise betraden. “Dat wordt opnieuw helemaal niets”, wispelde één van de tegenstanders zelfs. Hij moest eens weten en naar verluid vertrok betrokkene achteraf snotterend van het terrein.

Deze week kende ons team één wissel, de uitkomst van het altijd omstreden ‘roulatiesysteem’. Jos Mooij – vorige week toch heel behoorlijk spelend – kreeg een dagje vrij. Voor hem in de plaats betrad Ronald Janzee het strijdtoneel.

Bij aankomst werd besloten om de wedstrijd iets eerder te laten starten. Het mogelijk op komst zijnde mindere weer was de aanleiding. Er werd niet meer ingeslagen en voor een snellere doorloop liepen diverse spelers naar hun eigen afslag (Shotgun). Slechts één speler werd daartoe ernstig verhinderd; ondergetekende. Ten behoeve van een goede hydratatie gedurende de wedstrijd werd in het sanitair blok nog even snel het waterflesje gevuld. Althans, ‘snel’ bleek relatief. Bij het betreden van het sanitair blok viel de deur dicht en deze wilde ook met geen mogelijkheid meer open. Dat dit een zeer opzichtige poging tot sabotage vanuit de thuisvereniging was, spreekt voor zich. Na enkele hulpkreten, zogenaamd plots toegesnelde vaklui om de deur vakkundig te openen (wat uiteindelijk niet lukte) werd de deur vanuit de binnenkant ingebeukt en zo bevrijdde ondergetekende zich uit een hachelijke situatie. U mag gerust weten, de messen waren geslepen en Weesp-1 stond ‘AAN’.

De eerste 9 holes verzamelde Weesp-1 49 punten en nestelde zich halverwege aan kop van het dag klassement. De greensomes volgden en de tandems Bas/Charl en Ronald/Roland begonnen vol goede moed aan het tweede bedrijf. In de duo partijen bleef Weesp-1 stoïcijns en verzamelde 2x 18 punten. Niet gek met de lastige wind die ons vandaag parten speelde. Eenmaal allemaal terug bij het lieflijke maar zeer verzorgde clubgebouw van De Gooise werden we verwelkomd met een drankje en heerlijke hapjes. Helemaal in stijl met de feestvreugde waarin Weesp-1 verkeerde. En terecht, bij het oplezen van de uitslag werd ons team uitgeroepen tot winnaar van de dag en schuiven we op naar een gedeelde tweede plaats in de tussenstand.

Volgende week mogen we spelen in Voorschoten en hopen we de stijgende lijn vast te houden. Dan keert Jos terug in het team en doet ondergetekende een stapje terug.

Tot volgende week,

Co-captain Roland

Weesp-2 op Spandersbosch

Als andere teams op de baan van Weesp komen spelen, dan waarschuwen we altijd dat ze voldoende ballen mee moeten nemen omdat er bij ons altijd water in het spel is. Iets dergelijks geldt ook voor Spandersbosch: een leuke kleine baan, met weinig water, maar wel meerdere eco-gebieden. Kortom neem voldoende ballen mee, want als je in zo’n eco-gebied ligt ben je ook je bal kwijt (en een strafslag erbij).

Albert, Astrid, Coos en ik hadden het er moeilijk mee. We zijn op deze dag dan ook bescheiden als 3e geëindigd.

Volgende week beter op de baan van Noordeloos. Geen water, geen eco, maar wel hele korte afstanden (40-50 meter).

Gert Weijman

Geplaatst op: 19-10-2023