Gezellige en zeer warme ochtend

Met enige vertraging hierbij het verslag van de winnaar van de Instuif van afgelopen woensdag.

Arda en ik lopen al ruim een jaar rond op de golfbaan van Weesp. Eerst alleen op het eind van de dinsdagmiddag, maar inmiddels ook iets vroeger of in het weekend of in de vakantie. Begin dit jaar zijn we lid geworden van de baan. En we hebben nu ook les van Roderick. De volgende uitdaging voor ons was meedoen met activiteiten van de vereniging. Dat legde wel enige druk: al die mensen die meekijken. Dat is toch echt iets anders dan met z’n tweeën zo goed mogelijk je best doen. Maar als je beter wil worden, moet je oefenen en wedstrijden spelen.

Zo zijn we voor de zomervakantie begonnen met het Debutantentoernooi en met succes. De volgende stap was de Instuif. En ook dat werd een succes: prachtig weer, de baan lag er weer mooi bij en als twee dames zijnde ook nog veel aandacht. En met maar vier dames was de kans op winnen een stuk groter dan bij de heren. We waren ingedeeld bij Peter en Iwan en die hebben ons goed geholpen, hoewel dat officieel niet mag. Maar ja, wij kunnen nog veel tips en tricks gebruiken. Niet alleen betreft wat de kleuren van de palen precies inhouden, maar ook welke clubs we het beste kunnen gebruiken of wat te doen als de bal in een berg modder van de sloot ligt. Kortom we zijn veel wijzer geworden en gingen ook nog eens naar huis met een berg ballen die waren gevonden of gewonnen door onszelf of door lieftallige heren cq. medegolfers. De ochtend werd geleid door Peter en Coos. En dat deden ze met verve.

En dan nu de uitslag van deze geslaagde, gezellige en zeer warme ochtend. De Neary werd bij de dames gewonnen door Jacqueline Dudink en bij de heren door Gert Wijman. De winnaressen waren Jacqueline Dudink (46 punten) en Tini Bruggeman (39 punten). En de winnaars waren Wim Vinja (41 punten), Peter Janneman (39 punten) en Sjoerd Bron (34 punten). Ook deze keer waren er Birdy’s en wel voor Sjoerd Bron, Gert Wijman en Peter Janneman. Knappe prestaties!

Voor Arda en mij was het een leuke en leerzame ochtend. En we hopen in de toekomst nog eens mee te doen en vanaf volgend jaar worden we ook lid van de vereniging. En wie weet volgt er nog eens een stukje van mijn hand. Wat ik wel leuk zou vinden, want dan heb ik weer gewonnen. ;) Tot de volgende instuif!

Jacqueline Dudink

Ps. Mocht ik namen verkeerd hebben gespeld, mijn verontschuldiging hiervoor.

Geplaatst op: 08-09-2023