Nou, nou, wat een dag was dit zeg

In de ochtend de twijfels of we wel moesten gaan ivm de regen die gevallen was en nog steeds naar beneden kwam, maar had me wel opgegeven en vond het niet kunnen om af te zeggen voor de mensen die het organiseren, dus toch gegaan.

Bij aankomst waren de flights teruggebracht naar drie per flight door een aantal afzeggingen. Het regende nog steeds, maar weerman Wim wist ons te vertellen dat het om 13.00 uur als we de baan in gingen, het droog zou zijn en als we een beetje doorliepen en goed speelden, we voor de regen weer terug in het clubhuis zouden zijn. Onze flight met Michiel Hiemstra, Peter Janneman en ondergetekende startte vanaf hole drie. De drie musketiers gingen van start en zagen al bij de eerste afslag van onze groep (van Peter) dat de natuurgoden ons goed gezind waren. Deze afslag ging richting het water aan de rechterkant, o nee het werd richting de autoweg die daar langs gaat, maar zoals gezegd waren de goden met ons en de bal kwam met enig vetraging terug de fairway op. We brachten het beste van elkaar naar boven met mooie/goede afslagen en wat misschien voor ons nog belangrijker was, om die dingen waar we vroeger graag inspeelden, zandbakken ofwel bunkers genoemd, te ontwijken. De bomen hielpen ons ook een handje als we een afzwaaier hadden, de wind als we iets te ver of te kort zouden gaan en zelfs het water. Wederom een afslag van Peter was eigenlijk iets te kort maar door het stuiteren op/in het water lag deze bal gewoon voor de green. Chip, putt en par, zonder een beetje geluk vaart niemand wel. Uiteindelijk heeft onze groep in totaal vier birdies gemaakt. De Neary ging ook naar onze flight, dus al met al een hele goede middag, voor de musketiers. Na het optellen van alle slagen en handicap verrekenen kwam ik op bruto 70 slagen en netto 58 (44 pt). Dit was mijn beste kaart die ik tot nu toe gespeeld heb. En om het in verband te brengen met afgelopen zondag, toen heb ik er tijdens de Bert de Haan Cup 94 slagen (26 SBT) over gedaan. Maar ter info voor de mensen die er vragen over gaan stellen, de kaart is ingevoerd en handicap is iets verbeterd. O ja, voordat ik het vergeet, Wim je had bijna gelijk, we kregen een heel kort buitje tussendoor maar was eigenlijk verwaarloosbaar (5 minuten) en sorry Henk dat we jouw in de regen de prijsuitreiking lieten doen.

Ondergetekend,

Aramis, Athos en Porthos

Birdies
Michel Liverani 3x, Wim van Engelenburg, Barry Jaspers en Arnold Reinen allen 2x,