Aangenaam weer en goede scores

Na de vreselijke storm van woensdag 5 juli met daarbij de gebruikelijke ongelukken zoals  omgewaaide bomen, weggeblazen daken etc. was nu de weg weer vrij om de Instuif van 12 juli wel te organiseren. Omdat Henk Steffens was ingesprongen voor het organiserende koppel, maar helaas ook naar de tandarts moest, hebben Tiny Scholten en ondergetekende de organisatie ter hand genomen en gelukkig voor ons werkte het weer dit keer volledig mee.

Er was een stevige wind en wat dreigende wolken, maar ook die trokken over en werd het weer steeds aangenamer met een prima temperatuur. Er waren 24 inschrijvingen, dus een prima aantal met daarbij een gemakkelijke verdeling van 8 flights met 3 personen. Jammer dat er steeds weer weinig dames zijn die met de Instuif meespelen.

Onze flight bestond uit Iwan Pinas, Ben Bruggeman en ondergetekende. Aangezien we toch redelijk vaak moesten wachten, vooral door het vissen naar ballen, kwam vooral Iwan niet in zijn juiste ritme. Ben en ik hadden daar minder last van en werd er redelijk gescoord en het weer werd alom beter en beter.

Dat de omstandigheden steeds beter werden is dan ook te zien in de scores.

Allereerst is te vermelden dat Peter Janneman een hole in one heeft gescoord, Gerard Stevens maar liefst 3 birdies, Ed de Groot 2 birdies en Henk de Bruijn 1 birdie.

Uitslag

Dames
1. Tiny Scholten
2. Tini Bruggeman

Heren
1. Martin Scholten: 41 punten
2. Gerard Stevens: 40 punten
3. Peter Janneman: 40  punten

Bedankt allemaal het was een fijne Instuif met redelijk tot goed weer en een prettige sfeer.

Martin Scholten

P.S. De Wedstrijdcommissie heeft Peter Janneman vrijdagavond tijdens de Matchplaywedstrijden gefeliciteerd met een fles Prosecco voor zijn hole in one.

Geplaatst op: 13-07-2023