Gesprek van de dag

De wind dus. Van vrijwel iedere flight die deelnam aan het Pinkstertoernooi op maandag 29 mei hoorde de wedstrijdleiding dat de wind toch wel een spelbreker was. En dat was ook zo. Er stond een krachtige Noordoostenwind die voor veel spelers aan dit toernooi best wel een behoorlijk dingetje was.

Wel maakte het zonnetje veel goed, maar de temperatuur was door de wind niet om over naar huis te schrijven. Van een 'deskundige' begrepen wij dat El Niño de oorzaak is van de stormachtige tijden die we de laatste weken doormaken. Gelukkig hebben we meer verstand van golf.
Tot zover het weer.

Het was weer volle bak dit keer. Op het laatste moment toch nog een afzegging, maar dat kan gebeuren. Alle bekende gezichten en trouwe verenigingsleden waren weer present om wederom een wedstrijdje te spelen. Wat hebben we toch een gezellige club!

De spelvorm vandaag was ‘gewoon’ stableford. Wedstrijdleiders Henk Steffens en Gea Noë hadden deze maal bedacht de neary voor dames op hole 4/13 en voor de heren op hole 6/15 neer te zetten. Dat leverde bij de bekendmaking hiervan enige commotie op (doen we anders nooit) maar juist daarom, was weer eens wat anders.

De neary bij de dames werd dan ook niet geslagen bij de heren wel door Maarten de Haas.

Omdat het in de horeca onverwacht druk was in de keuken hebben Henk en Gea de helpende hand toegestoken door iedere flight die arriveerde op hole 9 te voorzien van een heerlijke beker verse sangria vergezeld van een hapje meloen met rauwe ham. Viel bij veel mensen in goede aarde.

Wat wel lukte ondanks de wat moeilijke weersomstandigheden was het slaan van een aantal birdies: Tiny Scholten, Sylvia v.d. Laan, Ronald Janzee, Driekes v.d. Weert, Kees Braam en Peter Jager.

Uitslag prijswinnaars

Dames
1. Tiny Scholten 42 pnt
2.  Sylvia v.d. Laan 32 pnt
3.  Marjolein Bosman 29 pnt

Heren
1. Peter van den Hoogen  40 pnt
2. Coos Nijs 36 pnt
3. Kees Braam 35 pnt

De prijzen voor de winnaars kwamen ditmaal uit een gezonde winkel ofwel voor de eerste prijzen en een leuk sappakket met wat klungels voor de dames en heren, een koffie- en theeboeket voor dames en heren die de tweede prijs wonnen en als derde prijs een doos verse aardbeien van Boer Erik, alles gekocht bij de landwinkel. (langs het kanaal van Vreeland naar Weesp).

Nog meer verwennerij van de horeca was na afloop de tonijnsandwich en even later de toch onmisbare bitterballen. Het was weer heel gezellig in het clubhuis!
Al met al weer een geslaagd toernooi!

Gea Noë

Geplaatst op: 31-05-2023