Een volle bak aan deelnemers

Zaterdag 27 mei, tijd voor het eerste Debutantentoernooi van 2023. Een ander woord voor Debutantentoernooi zou kunnen zijn: talentenpoule. Eigenlijk kan je dit laagdrempelige starterswedstrijdje zien als een soort Jong Ajax want hier scouten we de toekomstige toptalenten van onze vereniging. :)
Op deze zonnige maar winderige middag hadden we een volle bak aan deelnemers. Alle holes bezet en elke flight werd vergezeld door een ervaren speler. Niet om les te geven, wel om deelnemers te voorzien van handige tips en weetjes. Wedstrijdleiders Yvonne Tuin en Astrid Bonefaas liepen zelf niet mee maar maakten een rondje door de baan om foto's te maken. Wat wij zagen? Rollers zoals we die zelf ook nog wel eens maken (roep gewoon: 'goed onder de wind gehouden'!) maar ook echt goede slagen. Soms met wat minder gevoel voor richting of niet optimaal gedoseerd qua lengte, maar vliegen deden ze best vaak wel.
En... er zijn zelfs 3 birdies geslagen. We laten deze daarom niet onvermeld: Herman Weinans, Greet Gevers en Patrick van Marsbergen.

Verder applaus was er voor onderstaande prijswinnaars (punten zijn over 9 holes):
Bijna tweede: bij de dames gedeelde plek: Geke Beek en Johanneke Pulles (9 punten) en bij de heren Patrick van Marsbergen (12)
Net niet gewonnen: dames Meta Bossers (16) en bij de heren Henk Zwols (17)
Wel gewonnen: dames Jacqueline Dudink (20) en heren: Herman Weinans (21)
Guus Donkers ging er met de poedelprijsbal vandoor.

Maar eigenlijk had iedereen prijs. We denken (of hopen dat in elk geval) dat iedereen een stukje spanning heeft overwonnen en een leuke & leerzame middag heeft gehad. Zoals tijdens de prijsuitreiking al werd gezegd: wil je nog eens een ontspannen rondje lopen met een meer ervaren speler, voel je dan vrij om te mailen naar wedstrijden@golfverenigingweesp.nl en wij regelen dat voor je. Vinden we ook leuk. Dat geldt ook voor spelers met een handicap boven de 36 die vandaag niet konden deelnemen! Het zal geen les zijn, daarvoor heb je immers je pro, maar je krijgt wel wat handige wetenswaardigheden mee, naast een leuk rondje golf.

Tot slot een bedankje aan de begeleiders: Bas, Gea, Gert, Hans, Ineke, Kees, Monica en Trudy. En uiteraard aan marshall Willem, streng doch rechtvaardig waar het pitchforks betrof (mensen, in de zak en niet in de tas!)

Voor iedereen met een handicap boven de 36: schrijf  vast in voor 1 juli en/of 12 augustus! Dit kan via wedstrijden@golfverenigingweesp.nl

Yvonne Tuin & Astrid Bonefaas

Bekijk de foto's