Birdie festijn

Een prachtige zonnige dag om te golfen, maar helaas slechts 21 deelnemers.
Ook zat de zware “Ryder Cup” wedstrijd van zondag bij sommige deelnemers nog in de benen (sorry; slagen).

Er werd strokeplay gespeeld met driekwart handicap verrekening naar boven afgerond en de meesten kwamen zo rond de 64 slagen netto binnen.
Te merken was, dat toch de wat hogere handicappers met veel aftrek iets in het voordeel waren, want die zaten allemaal bij de bovenste helft.
Ook de natuur had het druk, er werd al fel gestreden voor de zgn. tweede leg. Dat was ook te merken aan de vele dubbele birdies te weten Peter Lammers 2x; Jos Mooij 2x; Wim van Engelenburg 2x; Sjoerd Bron 2x en Wilfred Meun en Ben Bruggeman elk 1x.

De Neary op hole 3 (we zijn toch mannen) was voor Sjoerd Brom en de 2e slag neary of te wel de “Tweary” op hole 17 werd gehaald door Fred Nelis.

De zeer goed ingevallen Jos Mooij bereikte met 60 slagen netto de 3e plaats; gevolgd met 59 netto op de 2e plaats door Dirk Jan Ubbels en Ben Bruggeman met 58 netto was de winnaar.

Ben Bruggeman

Geplaatst op: 22-05-2023