Ambassadeurs

Naar aanleiding van een vraag tijdens de Algemene Ledenvergadering om een golfregelavond te organiseren heeft de voorzitter van de Regel- en Handicapcommissie, Kees Eitjes, dit initiatief samen met Hans van Santen opgepakt. Het doel van deze avond was een ‘opfriscursus’ en om voor beginnende golfers regelkennis bij te brengen. Ook zijn de nieuwe regels voor 2023 uitgelegd. Altijd goed om je als golfer op de hoogte te houden van veranderende golfregels.

Met zo’n veertig deelnemers zijn een aantal situaties, specifiek voor Golfbaan Weesp die je als golfer tegen kunt komen, besproken. Zoals bijv. ‘wat te doen als je bal in de houtsnippers ligt’ of ‘wanneer spreek je van abnormale baanomstandigheden en mag je dit zonder straf ontwijken?’. En ’wat te doen als de bal tegen het net bij hole 7 ligt’, ‘wanneer mag je een provisionele bal spelen?'.

Na afloop van de avond ontvingen de deelnemers een certificaat waarmee men tot Ambassadeur van de golfregels werd uitgeroepen. We hopen dat dit zal leiden tot meer kennis van de golfregels en dat deze ook overgebracht worden bij andere golfers.

Bekijk de presentatie

Geplaatst op: 20-11-2022