In memoriam

Via diverse bekenden uit Muiden kregen wij te horen dat helaas op 1 april jongstleden Jan Koppen is overleden. Jan Koppen was een markant figuur in Muiden. Jan was een echte Muier, hij wist alles en kende iedereen in het dorp, wat omgekeerd ook het geval was. Men zegt nu ook, "d'r is een Muier doodgegaan".

Jan was drukker van beroep en goed bekend met de oude kneepjes van het vak. Menig drukkerij wilde hem graag in dienst hebben. In het weekend was Jan te vinden in de plaatselijke horeca, waar hij graag allerlei anekdotes vertelde. Jan is altijd vrijgezel gebleven.

Pas op late leeftijd is Jan begonnen met golf en al snel is hij lid geworden van de vereniging. Hij kwam trouw op zijn fiets in weer en wind om mee te doen aan diverse wedstrijden. De Herenmiddag was zijn favoriete wedstrijd en die sloeg hij dan ook niet graag over. Ook speelde hij vaak met Swiep. Na de wedstrijd werd er genoten van een korenwijntje.

We zullen hem missen, op de Herenmiddag en in Muiden.

Henk en Else Steffens

Geplaatst op: 10-04-2022