Tweedaagse wedstrijd

Op zaterdag 23 en zondag 24 oktober is het Najaarstoernooi gespeeld, de tegenhanger van het Voorjaarstoernooi. Omdat het de afsluiting was van het  jubileumjaar is ook het Najaarstoernooi over twee dagen gespeeld.
Wat het Voorjaars- en het Najaarstoernooi gelijk hadden was de vraag of het na dagen regen die zaterdag en zondag droog zou blijven. Optimistisch als we zijn gingen we er vanuit dat het goed zou komen en inderdaad: geen regen. Helaas was de baan zaterdag vrij nat, maar zondag was dat al een stuk beter. Er mochten geen buggies de baan in, maar Aljo de Bruijn en Willem Demper besloten gewoon te gaan lopen en te zien waar het schip zou stranden. Ik kan jullie vertellen dat het schip de haven gehaald heeft, dus 18 holes gespeeld, chapeau!

Zaterdag waren 22 golfers van start gegaan die de strijd aangingen om in de prijzen te vallen. Na binnenkomst werden de prijzen uitgereikt voor de neary en de birdies. De rest van de uitslagen en prijzen zou pas zondag bekend worden, omdat het één wedstrijd betrof over twee dagen. Uiteraard werden de beste scores wel bekend gemaakt. Het bleek dat het voor de spelers van zondag erg moeilijk zou worden om de scores van zaterdag te verbeteren. Na een hapje en drankje werd de zaterdag afgesloten.
Zondag meldden zich 32 golfers. We hebben iedereen uitgelegd hoe de vork in de steel zat, namelijk dat er zaterdag heel erg goed gespeeld was en dat iedereen toch echt zijn best moet doen om in de prijzen te vallen! Niemand liet zich ontmoedigen en iedereen ging vol goede moed van start. Na binnenkomst werden eerst de prijzen voor neary en de birdies uitgereikt. En toen steeg de spanning en werd de einduitslag bekend gemaakt en de prijzen overhandigd.

Uitslagen

Birdies
Roy Bihari, Nick van den Pas, Ben Bruggeman, Ilse Oltmann, Bram van den Burg, Martijn van den Berg, Wim Vinju, Bert Overdiek, Gea Noë en Gert Weijman (2x)

Neary Heren
Zaterdag: Erik Hansma
Zondag: Charl Nering

Neary Dames
Zaterdag: niet geslagen
Zondag: Desiree Overdiek

Dames
1. Ilse Oltmann: zaterdag – 43 pt
2.Tiny Scholten: zaterdag – 35 pt
3. Els Lutgerink: zondag – 31 pt
4. Ingrid van den Berg: zondag – 30 pt

Heren
1. Sander Rensen: zaterdag – 38 pt
2. Nick van den Pas: zaterdag – 38 pt
3. Michel Liverani: zaterdag – 37 pt
4. Bert Overdiek: zondag – 36 pt

Deze acht winnaars wonnen een waardebon die ze kunnen besteden bij de Brasserie op de golfbaan.

Henk Steffens

Geplaatst op: 01-11-2021