Risicobal

Een nieuwe golfterm, uitgevonden door Bert de Haan tijdens het perfect georganiseerde Texas Scramble toernooi in de feestweek. Straks meer over de risocobal.
Vaak wordt deze spelvorm op onze vereniging gespeeld door een aantal vaste teams. Voor deze gelegenheid had de wedstrijdleiding diegenen die hadden ingeschreven, op basis van handicaps, heerlijk door elkaar gehusseld. Zodoende had iedereen een kans om een gooi naar de winst te doen.

Ondergetekende was ingedeeld in een flight met Jacques Verasdonck, Bert de Haan en Carla Dolfin. Hoe gezellig wil je het hebben! Helemaal top. Het feest begon op hole 5. En dat feest begon zeer goed met een superafslag van Bert de Haan en een wondermooie chip-in van Jacques. En dat ging zo nog even door. Nog een birdie en daarna alleen maar parren en tot onze grote verwondering toch ook nog wel twee maal een bogey. Maar dat was het dan ook wel. Super gespeeld.

Risicobal
Het leuke aan dit spel is dat, als iemand een goede afslag heeft, de andere flightgenoten een risico kunnen nemen om dit mogelijk te verbeteren. Dat kunstje had Bert snel door en probeerde dat een aantal malen achter elkaar met geweldig resultaat. Daarom werd dit dan ook door Bert ‘de risocobal’ genoemd. Het aantal kruisjes op de kaart voor de afslagen van Bert nam dan ook gestaag toe. Voor de flightgenoten was het dus nog even spannend om aan de voorgeschreven drie afslagen te komen. Maar ook dat hebben we weer keurig gered.
Onder het genot van een drankje op het terras kwamen wij tot de conclusie dat we eigenlijk veel vaker zo’n Texas Scramble toernooi zouden moeten spelen. Het is zo’n leuk spelletje!
Ook vandaag boften we met de weersomstandigheden en was het nog lang goed toeven op het terras tot we overgingen tot de orde van de dag en er in de brasserie nog een Mexicaanse wrap werd gegeten.

De uitslagen van de eerste drie teams:
1. Bert de Haan, Gea Noë, Carola Dolfin en Jacques Verasdonck (52 slagen)
2. Bas Overwater, Wilfried Meun, Ineke Koper en Rie Zevering (54 slagen)
3. Marian Verasdonck, Roy Bihari, Bram van den Burg en Wil van den Hoogen (57 slagen)

Voor de winnaars van de wedstrijd was er een hartstikke leuk Texaans/Mexicaans pakket met nacho’s, kruiden, taco’s, tortilla’s, bonen etc., passend bij ‘the match of the day‘. En dat was dan weer het tweede geslaagde evenement van de feestweek!
We zien elkaar vast nog wel deze week. Tot dan.

Gea Noë

Bekijk de foto's