De 10e kan het gebeuren!

Dat is de slogan van de Staatsloterij. Wie kent ‘m niet. Op de Damesmiddag ging de prijswinnaar met 2 staatsloten (2x een 5e lot) naar huis. En wat heeft een staatslot dan te maken met golf? Hieronder het verhaal.

Deze maandag speelden we met de 18 dames die zich hadden aangemeld, een funwedstrijd.
Ditmaal een dobbelwedstrijd. Op elke afslagplaats stond een bekertje met een dobbelsteen. Om af te slaan moesten we eerst een dobbelsteen gooien. Het cijfer van de dobbelsteen bepaalde dan met welke club je moest afslaan. Elke deelnemer kreeg een lijstje mee waar de cijfers en het daarbij behorende clubnummer stond. Hilariteit alom. Want afslaan met een putter, of op één van de wat langere holes met je ijzer 9 vonden de meeste deelnemers niet echt aantrekkelijk, maar toch viel dit in de praktijk best mee.
En natuurlijk gooiden diverse deelnemers vaker het cijfer voor de putter dan voor de houten of lange ijzers.
We speelden strokeplay met halve handicapverrekening.
In mijn flight zaten Astrid Drenth en Wilma Zomer. Lekker gespeeld en onderweg praatje gemaakt en lachen met de dobbelsteen. Wilma had haar dag niet en ondergetekende speelde weer afwisselend briljant en minder briljant. Golf dus. Astrid als altijd stabiel wat haar dan ook een derde plaats opleverde.

Het was even puzzelen welke prijzen nu het beste pasten bij de dobbelmiddag. Dobbelen is een beetje geluk hebben vandaar dat Yvonne en ik op het idee kwamen ons geluk in de loterij te zoeken.

Zoals gezegd de eerste prijs, de staatsloten, werden gewonnen door Monica Leijten.
Tweede prijs, krasloten, was voor Liesbeth de Jong
De derde prijs werd gewonnen door Astrid Drenth, ook zij ontving krasloten.

Een jubileumballetje was er voor Martje Franse, die voor het eerst mee deed. (En wij zijn altijd blij met nieuwe gezichten.)

Lekker middagje, heerlijk speel- en terrasweer.
Zien jullie over 14 dagen!

Gea Noë

Geplaatst op: 20-07-2021