Kon het nog beter?

Was er beter golfweer mogelijk tijdens onze onvolprezen Herenmiddag 7?

• 23°C
  • Lichte bewolking die zon precies goed op afstand hield
  • Een lichte bries om het aangenaam te houden
  • De baan belegd met een zacht verend kamerbreed tapijt dat velen van ons, niet in de laatste plaats ondergetekende, geholpen heeft de bal in de baan te houden
  • Perfect flight gezelschap.

De wegblijvers hadden dus weer eens ongelijk. Jammer, ‘slechts’ 27 deelnemers. Dat moeten er toch standaard 36 kunnen zijn.
De resultaten leden er echter niet onder. Met de hakken over de sloot won ik het met mijn 39 punten van gerenommeerde lage handicappers als Gerard Stevens (38), Jan Verhagen en Sjoerd Bron (beiden 37). Roy Bihari, Gerard en ikzelf brachten ook nog een birdie binnen. Max Dolfin zelfs twee. Daarnaast had Roy ook nog de neary.

De klacht van wedstrijdleider Bert de Haan, die er als de spreekwoordelijke kippen bij was, om mij van duikbootgedrag te beschuldigen, is door de IGF in St. Andrews volstrekt ongegrond verklaard. Dit mede omdat ondergetekende dit jaar al ruim tien kaarten heeft ingeleverd die mijn hoge handicap helaas allen rechtvaardigen.

Naar wat echter nu blijkt, dient de heer de Haan zich binnenkort zelf voor het pas aangestelde ‘Match fixing Committee’ te St. Andrews te moeten verantwoorden voor het vorige week, zelfs tot twee keer toe, inleveren van exceptioneel hoge scores van zelfs 40+.
Dit zou niet mogen kunnen!

Als de heer de Haan niet geschorst en misschien zelfs geroyeerd wordt door het MFC, hoop ik van ganser harte dat hij van de komende Herenmiddag 8 weer net zo’n succes zal maken.

Het was me een genoegen.

Michiel Hiemstra

Geplaatst op: 15-07-2021