Winderige start

Zoals gebruikelijk, starten elk jaar in mei de Matchplay voorrondes. Golfers strijden elke vrijdagavond in poules van 4 of 5 deelnemers om een plek in de winnaarspoule. Elke zondag staan de starttijden online en kunnen de uitslagen en tussenstanden gevolgd worden op de site. Afgelopen vrijdag 21 mei is de eerste speelavond geweest. Bert de Haan en Frans Post waren de eerste match die onder winderige maar droge omstandigheden de baan in ging, gevolgd door nog zes andere matches. Ook de winnaar van vorig jaar, Sander Rensen, was ingedeeld en wist meteen zijn eerste partij te winnen. De winnares van 2020, Ilse Oltmann, zal waarschijnlijk 4 juni haar opwachting maken, dus als je benieuwd bent naar de uitslag van haar eerste wedstrijd, kom vrijdagavond dan langs om haar en anderen aan te moedigen tijdens de Matchplay wedstrijden.

Hans Schouten

Bekijk de foto's