Tweedaags Voorjaarstoernooi

Na eerst te zijn uitgesteld i.v.m. de coronamaatregelen was het eindelijk zover. Een nieuwe datum voor het Voorjaarstoernooi op zaterdag 15 en zondag 16 mei.
Angstvallig hield ik de weersberichten in de gaten; het zag er niet goed uit voor de tijd van het jaar. Ook met Hemelvaartsdag was er slecht weer voorspeld en wat bleek, prachtig weer in Weesp. Dus vol vertrouwen dat het toch wel goed zou komen zijn we op zaterdag gestart met de wedstrijd. Bij het inschrijven kreeg iedereen i.v.m. met het 25-jarig bestaan van de vereniging, geregeld door de Jubileumcommissie, een petit-fourtje aangeboden. Deze zagen er mooi uit met het jubileum-logo en erg lekker.

Buitje
Inderdaad geen regen te bekennen en vol goede moed vertrokken de zeven flights vanaf hole 1. Na de eerste 9 holes te hebben gespeeld was er een kleine pauze om te genieten van haring met korenwijn en een overheerlijke mini-hamburger. Aangesterkt door al dat lekkers werd begonnen aan de tweede 9 holes. De laatste flight stond bij de afslag van 18 toen er toch nog even een klein buitje om de hoek kwam kijken maar dat mocht geen naam hebben. Iedereen kon op gepaste 'corona-afstand' plaatsnemen op het terras en genoot van de consumptie die ook geregeld was door de Jubileumcommissie.
De birdies konden wel gelijk bij binnenkomst van elke flight beloond worden, maar de uitslag van de winnaars zou later bekendgemaakt worden.

Natte baan
Zondag is eigenlijk een kopie van zaterdag (incl. taart, haring, korenwijn en een hamburger en alle deelnemers een consumptiebon) alleen was er 's nachts veel regen gevallen en ook in de ochtend ging het flink tekeer met zware buien en een klap onweer. We hielden ons hart vast, maar tegen 13.00 uur werd het rustiger en ging de wedstrijd droog van start. Echter na een uurtje gingen de sluizen weer af en toe open en kwam de regen met bakken naar beneden zelfs hagel is waargenomen. Maar de spelers lieten zich niet uit het veld slaan en gingen door tot het bittere eind. Toen de laatse flight binnen was ging zelfs de zon nog schijnen zodat iedereen toch op het terras plaats kon nemen. Ondanks corona en het toch wat slechte weer kan ik zeggen dat het gezellige twee dagen waren.

Uitslag
Birdies: Gerard Stevens (2x), Ad de Rijk, Martijn van den Berg, Beat Scheidegger, Hans van Santen, Charl Neering, Roy Bihari, Ben Bruggeman en Pim Rijnders

Neary: Yvonne Tuin, Ad de Rijk en Pim Rijnders (op zondag)
Zaterdag is bij de dames de neary niet gevallen.

Dames
1. Astrid Bonefaas - 38 pt
2. Monica Leijten - 37 pt
3. Tiny Scholten - 35 pt
4. Marjolein Bosman - 32 pt

Heren
1. Ronald Janzee - 39 pt
2. Martijn van den Berg - 38 pt
3. Quino van der Velden - 38 pt
4. Driekes van der Weert - 37 pt

Deze acht winnaars hebben een waardebon gewonnen te besteden bij Brasserie Golfbaan Weesp.

Henk Steffens

Geplaatst op: 20-05-2021