Eerste Damesmiddag

Wil je ook zo’n mooie polo winnen? Dat stond in de uitnodiging voor de Damesmiddag van maandag 10 mei. Voor dit seizoen hadden Yvonne Tuin en Gea Noë een mooie polo met opdruk (Golfvereniging Weesp, winnares) laten maken. Met dank aan Monica Leijten en haar Joost die zich gebogen hadden over het paarse logo op de roze polo.

18 dames hadden zich in geschreven voor de eerste Damesmiddag van dit seizoen. Tevoren waren de dames uitgebreid geïnformeerd over de regels en gedragingen in deze coronaperiode en het moet gezegd worden, het liep gesmeerd. Door het beperkte aantal deelnemers konden we met shotgun starten. We begonnen om 13.00 uur met een fikse regenbui, maar deze duurde niet langer dan een minuut of 10. Daarna konden we vol aan de bak.
Voor de meeste dames was het weer even wennen, er was, zoals dames dat gewoonlijk doen, een hoop te kletsen onderweg en dat kwam het golfspel (stableford) niet  altijd ten goede. Althans van ondergetekende.

Mijn flightgenoten waren Monica Leijten en Wies Surwarganda. Monica speelde prima en Wies moest nog even wennen, zij had nog niet veel gespeeld. Ikzelf had met de eerste 9 holes wat moeite, later ging het beter.

Bij terugkomst konden we heerlijk op het terras plaatsnemen en was het goed toeven in het zonnetje. Nadat alle kaarten waren ingeleverd was het tijd om de prijswinnaressen bekend te maken. En wat dacht je? De eerste prijs van het inmiddels fel begeerde poloshirt was voor Monica (36 stablefordpunten), tweede was Els Lutgerink met 30 punten, zij ontving een doosje (roze) ballen met opdruk damesmiddag. Een aanmoedigingsprijs was voor diegene die als derde geëindigd was, te weten Wil van de Hogen. Zij kreeg een gekkigheidje.

Het was weer ouderwets gezellig, we moeten weliswaar – vanwege 2e Pinksterdag – nog even wachten tot de volgende Damesmiddag (7 juni) maar we hopen dan wederom op een geslaagde middag.

Gea Noë

Geplaatst op: 10-05-2021