Herenmiddag op nieuwe baan

Met gemengde gevoelens richting Weesp vertrokken, enerzijds omdat Corona toch wel weer serieus de kop opsteekt, maar het meest in de verwachting wat de golfdag zou brengen, blijdschap of tranen. Door omstandigheden heb ik deze zomer niet veel gespeeld en als ik speelde waren de prestaties niet echt om naar huis te schrijven, bij wijze van spreken dan, daar ik anders de brief zelf in ontvangst zou moeten nemen, wat uiteraard onzinnig en zonde van de postzegel zou zijn.

Onzinnig was deze Herenmiddag overigens absoluut niet, de baan, het weer, de hapjes alsmede mijn flightgenoten Beat Scheidegger en Bert Overdiek waren fantastisch. Een aardige bijkomstigheid was, dat de NGF de baan opnieuw heeft ingemeten en beoordeeld, en ik plotseling 16 slagen i.p.v., 13 slagen mee kreeg, dat betekende 23,08% extra! Zonder er iets voor te hoeven doen! Tenslotte is voor mij de baan zelf niet veranderd en ook de rode in plaats van witte paaltjes op verschillende holes heb ik als prettig en tijdbesparend ervaren.
Met mij dachten vele anderen hier schijnbaar net zo over, hetgeen resulteerde in relaxte spelers met hoge scores.
Ga maar na, met 33 stablefordpunten (JE BUFFER!) loop je normaal toch redelijk tevreden terug naar het clubhuis en met 36 punten (JE HANDICAP!) denk je alvast aan de gewonnen balletjes en de eeuwige roem.
Niets van dit alles op deze memorabele Herenmiddag, met 36 punten zat je niet eens in de prijzen en met 33 punten ergens in de middenmoot.

Uitslag
1. Peter Jager: 39, PL HCP 16
2. Gert Weijman: 38,   PL HDC 13
3. Ruud Andringa: 37, PL HCP 38

Birdies bleken op deze 'nieuwe baan' toch wat lastig, Peter Surstedt, Gert Weijman, Ruud Andringa en ondergetekende lukte het, maar vier birdies op een volle Herenmiddag met deze prima omstandigheden is bijzonder weinig.
De neary was dik verdiend voor Sjoerd Bron, ik kan wel beweren dat ik dichterbij lag en vergeten was het op schrijven, maar dat gelooft dus niemand, ik verwijs daarom naar Beat of Bert voor de sappige details.

Het was wederom een waar genoegen en dank de opperstalmeester Paul Baarbé en de financieel verantwoordelijke Wim Vinju daarom van harte voor hun inzet.

Groetjes,

Peter Jager