Balletje-balletje 3 februari

Bij binnenkomst in het clubhuis hoorde ik dat de wintercompetitie, die een dag eerder gespeeld had moeten worden was afgelast. Met enig onbegrip keek ik naar de baan, die er van een afstandje best goed uitzag. Met mij hebben nog 8 andere golfers gedacht dat het allemaal wel zou gaan. Gisteren heb ik op tv het golfen in Saoedi-Arabië en in Arizona gezien en ook het WK veldrijden in de buurt van Zürich, waar overigens Beat Scheidegger vandaan komt. Eenmaal in de baan moest ik constateren dat Golfbaan Weesp op dit moment duidelijk meer weg heeft van het parcours van het WK veldrijden dan van een golfbaan en dat de afgelasting gisteren zo gek nog niet was. Beat was overigens één van de deelnemers, maar ondanks de gelijkenis van de baan met het veldrijparcours in zijn geboortestreek slaagde hij er niet in de finish te bereiken. Hij verliet voortijdig de baan, maar was wel de enige die nog een birdie heeft gescoord.

Onvoorspelbare ballen
Dat de baan er veel slechter bij lag dan een week eerder, bleek ook uit de uitslag. Albert Drenth en mijzelf, samen met Aloys Kroese in één flight, waren evenals vorige week de besten, maar hadden wel allebei 7 slagen meer nodig dan de week ervoor om de 18 holes te voltooien. Bij slagen van buiten de green bleek het volkomen onvoorspelbaar hoe de bal uit de prut zou komen. Bijkomende oorzaak was wel dat er deze maandag ook een straffe westenwind over de baan stond, die er bijvoorbeeld mede debet aan was dat niemand in staat was de neary op hole 7 te slaan.
Na al dit gesputter moet ik overigens nog wel wat positieve punten noemen: de temperatuur was met 10 graden zeer aangenaam, het was lekker droog en de stemming in onze flight was ondanks al het gemodder opperbest. Al met al hadden de thuisblijvers weer eens ongelijk. Peter van de Hoven had deze week pech dat trouwe klant Ferdinand Vermeulen niet meedeed. Daardoor liep hij de prijs van drie golfballetjes mis die Ferdinand normaal gesproken beschikbaar stelt.

De uitslag (strokeplay met verrekening van de halve playing handicap):
Kees Eitjes 70 slagen netto, playing handicap 11
Albert Drenth 70 slagen netto, playing handicap 14
Bram Beun 74 slagen netto

Omdat Ilse deze week niet meedeed werd dit verslag geschreven door:

Kees Eitjes

Geplaatst op: 03-02-2020