De instuif van 9 oktober

Met 28 instuivers gingen we vandaag de baan in. Als je de buienradar moest geloven dan zou het rond de klok van 11 uur flink regenen. We speelden Stableford en met het oog op de de weersverwachting werd afgesproken dat iedereen de eerste 9 holes op de kaart zou spelen. En daarna de tweede 9, afhankelijk van het weer.

Eén flight stopte na 9 holes: “Het gaat nu snel regenen… “ en ze namen en passant ook maar vast de dames neary mee naar het clubhuis.
Maar het ging niet regenen, geen druppel!

Toen Loes Philips haar bal op de green van hole 2 neerlegde, was er geen neary briefje om in te vullen. Maar in de golfsport gaat het toch om de eerlijkheid van de golfers en Loes mocht bij de prijsuitreiking drie golfballetjes in ontvangst nemen.

Die zelfde buienradar voorspelt voor volgende week woensdag goed weer!
Wij willen er dan een bijzondere instuif van maken. Elk jaar kiezen wij de instuiver van het jaar. Hij of zij mag dan een jaar lang de prachtige trofee, die hier bij hoort, mee naar huis nemen.

Hoe word je instuiver van het jaar? En wie wordt het dit jaar?
Dat kunt u volgende week horen, want dan maken wij bekend wie instuiver van 2019 wordt en waarom. Wij hopen op een prachtige dag met veel mooi weer en veel instuivers.
Na afloop is er voor alle instuivers een hapje en een drankje. De rekening gaat naar ons: u krijgt een koekje van eigen deeg, want de rekening wordt betaald uit de instuifpot.

De uitslag

Slechts één birdie: een balletje voor Gert Weijman
Neary dames: Loes Philips
Neary heren: Gerard Stevens

Dames
1.  32 punten  Loes Philips

Heren
1.  33 punten  Gerard Stevens
2.  30 punten  Roy Bihari
3.  30 punten  Gert Wijman

Volgende week dus de feestelijke instuif. Woensdag 23 oktober de allerlaatste instuif van dit seizoen.

Koos Tipker en Wil van Horssen

Geplaatst op: 09-10-2019