Serieuze zaken

Serieuze zaken moesten gedaan worden op de Damesmiddag van 30 september. De laatste stablefordwedstrijd van het seizoen moest gespeeld worden en daarna zou de seizoenswinnares bekend worden. Nog huiverend van de totaal verregende matchplaywedstrijd van zondag reed ondergetekende met mede-organisator Yvonne Tuin in de stromende regen (zeg maar gerust wolkbreuk) naar de golfclub. Welgeteld 14 aanmeldingen waren er binnengekomen, maar kwamen ze ook opdagen?
Gelukkig wel, en zo gingen we dus keurig op tijd van start. Hier en daar een wolkje en wat druppeltjes, zoals gewoonlijk jasje uit, jasje aan en spelen maar. Ondanks de gigantische hoeveelheid water die er in de afgelopen dagen gevallen was, was de baan zeer goed speelbaar. Mede dankzij het baanonderhoud van o.a. Mark Goudberg die zelfs nog tijdens de wedstrijd bladeren stond te blazen, was het goed te doen. Uiteraard hier en daar wat glibberig maar als leden kennen wij allemaal de zwakke (waterige) plekken op de baan. Wel jammer voor de vaste gebruikers van de buggy’s (Aljo de Bruijn en Lida van Oostveen) dat deze niet meer mochten rijden vanwege de baanstatus, maar wel begrijpelijk. Pech dus voor deze trouwe en vaste deelnemers van de Damesmiddag!

Uitslagen
De laatste zak chocoladeballen was vandaag voor Marjolein Bosman met 30 stablefordpunten. De tweede prijs werd gewonnen door Ilse Oltmann (29 punten).
Birdies waren er niet vandaag maar de neary werd geslagen door mezelf. Ik won hiermee twee kleine chocolade golfballen, maar heb deze geschonken aan Wilma Zomers, die deze dag voor de eerste keer meedeed aan de Damesmiddag.
En dan de seizoensprijs. Gedurende het seizoen had Yvonne de stablefordwedstrijden keurig verwerkt in een schema waaruit aan het eind van het seizoen zou blijken wie de meeste stablefordpunten had verzameld. Dat bleek (met de score van deze dag erbij) uiteindelijk Ilse Oltmann te zijn (totaal 65 punten). Tweede werd Marjolein Bosman (59 punten) en derde Vrony van Veen (45 punten).
Voor Ilse, die zo langzamerhand er toch maar eens over moet denken om een heuse prijzenkast te laten bouwen, was er uiteraard de wisseltrofee en nog een gesponsord cadeautje, zijnde een zilveren kettinkje met daaraan een zilveren golfclub(je) met daarop een gouden balletje. Op de foto de winnares met prijzen en de wedstrijdcommissie.

En dan nog een klein Piet Paulusma-momentje: 'Oant oer fjirtjin dagen', ofwel tot over 14 dagen, dan gaan we weer lekker lachen met onze laatste funwedstrijd van dit seizoen.

Gea Noë

Geplaatst op: 01-10-2019