Stress door Buienradar

De laatste weken is het mij al diverse keren opgevallen dat Buienradar niet een echt golfvriendelijk fenomeen is. Wordt er ’s morgens op Buienradar gekeken naar de regenverwachting, blijkt dit in de praktijk vaak niet te kloppen. Zo ook deze dag. Om 11 uur zou een schip met zure appels voorbij komen en kregen de 24 deelnemers de opdracht de holes 1 t/m 9 eerst te nemen, voor het geval dat...
Op de baan zag ik, dat de regenpakken al snel uitgingen en konden wij genieten van prima golfweer. Wat ook gezegd en geschreven mag worden, is dat de baan er schitterend bij lag. We speelden stableford, wat altijd weer het nodige reken- en gumwerk oplevert. Nadat mijn flightgenoten (Desiree en Hans) en ik de scores berekend hadden, zijn deze ingeleverd bij de Wedstrijdcommissie. Onder het genot van een drankje werden de holes mondeling nog een keer overgedaan en wist iedereen exact aan te geven waar het goed ging en waar de verbeterpunten lagen. De uitslag liet niet lang op zich wachten en Koos Tipker vertelde dat er slechts drie birdies waren geslagen t.w. door Sjoerd Bron, Ferdinand Vermeulen en mijzelf.
Het was mijn eerste birdie sinds ik vanaf maart ben gaan golfen.

Uitslag
Dames
1. Wies Suwarganda: 30 pt
2. Vrony van Veen: 28 pt

Heren
1. Fred Nelis: 36 pt
2. Bram Beun: 35 pt
3. Jan Mögelin: 33 pt

De neary stond voor zowel de heren als de dames op hole 2/11 en is door Sjoerd Bron gewonnen.

Samengevat kunnen wij weer spreken van een geslaagde Instuif.

Fred Nelis

Geplaatst op: 26-09-2019