Meer hooggaand dan hoogstaand

Na een schitterende zondag met de Open Golfdag kwamen 31 enthousiastelingen op deze maandag hun geluk beproeven met als spelvorm strokeplay max 5. Bij een lekker temperatuurtje en geen regen zou je goede scores verwachten, maar dat viel nogal tegen.
Mijn flight met krakers zoals Sjoerd Bron, Kees Eitjes en Alois Kroesse, daarvan zou je toch denken dat ze elkaar tot grote hoogte zouden kunnen op stuwen. Alleen Kees wist die grote hoogte te bereiken maar het was gezien de uitslag meer hooggaand dan hoogstaand. Wij met z'n vieren vonden dat er een paar holes waren waar het putten een ramp was. Jammer maar waar. Waarschijnlijk hadden de anderen, gezien de matige scores, daar ook last van.
Na afloop kwam Bert, onder het genot van een bijna lunch, met de mededeling dat er een mobieltje was gevonden en ook een hengel. Op zijn vraag: 'Wie heeft die verloren?' kwam uit vele kelen 'Ferry Vermeulen'. En deze was er niet eens, dus hoe komt men daarbij?
Ook wilde Bert nog kwijt dat op 21 oktober de gezamenlijke Dames- en Herenmiddag wordt gespeeld. Zet dus in je agenda!
Verder gaat hij over 14 dagen vertellen wie er op de shortlist van potentiele Herenmiddag-winnaars staan. Hij voert de spanning onder de belanghebbenden dus aardig op.

Prijswinnaars vandaag:
De neary geslagen op 7/16 door Jan Koppen. Wat was ik er dichtbij, maar helaas.
Birdies van Wim Vinju, Sjoerd Bron, Peter Jager, Beat Scheidegger en 2x Gerard Stevens.

En door de afwezigheid van serieuze podiumkandidaten, zoals gezegd Ferry Vermeulen en Roy Bihari, konden we de volgende winnaars noteren:
Gert Weijman derde met 66 netto, Kees Braam tweede met 65 en ondergetekende op grond van minder aftrek eerste met ook 65 slagen.

Tot over 14 dagen.

Gerard Stevens