Twee vossen

De weervoorspelling zag er niet best uit voor deze dag. Wij, Loes en ik, waren daarom verrast met het aantal inschrijvingen (29 personen!). Alleen jammer dat er weinig dames bij waren, zeven stuks. Hiervan stopten er twee na negen holes, overigens met goede redenen. De wedstrijd was strokeplay (max. 5), vossenjacht. De deelnemers gingen op zoek naar de juiste score van de 'vos'. Eigenlijk waren het twee 'vossen'. De eerste negen holes een mannetjes vos en de tweede negen holes een vrouwtjes vos. Vonden Loes en ik eerlijker, er werd immers gespeeld met een gemengd gezelschap. Het ging er nu dus niet om hoe goed je kon golfen, de kanjers kennen we allemaal, maar om een beetje geluk bij het golfen (zo dicht mogelijk bij de resultaten van de vosjes).
Het weer hield zich goed, alleen op de laatste vier holes hadden we een miezer regen.

De uitslagen
Birdies: Wim Vinju, Sjoerd Bron, 3kus v.d. Weert, Roy Bihari (allemaal 1), Bram Beun (2)
Neary dames: Tini Bruggeman
Neary heren: Bram Beun

Beste vossenjagers
Dames (omdat het ging tussen vijf dames, twee prijzen):
1. Tiny Scholten (20 punten)
2. Tini Bruggeman (18 punten)

Heren:
1. Bert Overdiek (24 punten)
2. Wilfried Meun (20 punten)
3/4. Ferdinand Vermeulen (19 punten) en 3kus v.d. Weert (19 punten)

Dit was de eerste Instuif van september 2019.

Wien Philips

Geplaatst op: 05-09-2019