Een dijk betekent water...

Het Externe toernooi werd altijd gehouden op de 18 holes golfbaan van Waterland. Volgens de wisselbeker sinds 2012. Vorig jaar werd het toernooi gehouden op Golf & Country club Regthuys. Dit jaar was de Zaanse aan de beurt. Er waren 46 deelnemers die genoten hebben van de baan en het mooie weer. Een aparte baan. De golfbaan is gedeeltelijk omgeven door een dijk waarvan 4 keer afgeslagen moest worden. Een dijk betekent water en dat was dan ook ruim aanwezig. Geen probleem voor Weespers zou je zeggen maar gezien de uitslag hadden velen het moeilijk op de baan. Er waren maar 5 deelnemers die hun buffer haalde. Er waren ook maar twee birdies en wel gespeeld door Gert en Ferdinand. De neary was bij de heren voor William Keizer. Dan was er ook nog eens de longest, van geel voor Charl, van rood voor Ilse en van blauw voor Tineke en Monica. Ongelofelijk dat twee dames even ver sloegen. Komt weinig voor. Na de ronde kregen wij nog een daghap (hammetje, vis of veggie) en die was voortreffelijk klaargemaakt door de kok van de Zaanse.

De organisatie was in handen van Hans Schouten en Paul Baarbé. Nog bedankt namens alle deelnemers!

Charl Neering

Uitslag

Birdies
Gert Wijman (1x) en Ferdinand Vermeulen (1x)