Eindelijk een stukje

De warme Herenmiddag van 26 augustus 2019 zal ik niet snel vergeten. Voor de bekendmaking van de uitslag vertelde ik aan onze tafel dat ik, ondanks dat ik aan alle dagen had meegedaan, bij gebrek aan overwinningen nog geen stukje had hoeven schrijven, waarop Gert Weijman zei dat hij wel kon regelen dat ik dat eventueel ook zonder overwinning mocht doen.
Hoefde dus niet, met 69 slagen en 7 aftrek (50%PHDC) was 62 voldoende om iedereen voor te blijven. Eindelijk gewonnen en eindelijk een stukje voor de website.

Of het door de warmte kwam weet ik niet, maar met 16 spelers was dit de minst bezette uitvoering van de Herenmiddag die ik me kan herinneren.
Mijn medespelers Wim en Jan, motiveerden mij enorm, waardoor ik deze geweldige prestatie kon neerzetten. Aan tafel kregen we een heerlijk assortiment aan lekkers voorgeschoteld en kwamen de (wit) biertjes maar door en door en door…

Daarom schrok ik nogal toen ik na deze waanzinnig goede partij golf in mijn auto was gestapt, ik werd namelijk op de kruising ter hoogte van hole 4, aangehouden door een politieagent, die schreeuwde 'Heeft u 30 minuten geleden afgeslagen bij de 5de hole?' 'Ja,' zei ik, 'met nog 15 andere heren, het was vandaag Herenmiddag'. Volgens de agent was er een bal via de weg op de Kanaaldijk dwars door de voorruit van een auto gegaan. De bestuurder verloor de controle en veroorzaakte een botsing met vijf andere auto's waarvan een brandweer wagen. De brandweer kwam hierdoor te laat bij de brand waardoor in Weesp een compleet gebouw was afgebrand.

Hij zei, ik kan niet bewijzen dat het uw bal was, maar als u het wel was geweest, wat zou u dan hieraan gaan doen? Ik dacht even diep na en zei toen: 'Dichter bij de bal gaan staan, benen iets wijder uit elkaar, club wat langer doorzwaaien en een lesje bij Tjerk of Roderick boeken.'
Door gebrek aan bewijs mocht ik gaan.

Bert weer hartelijk bedankt voor de uitstekende organisatie!

Peter Jager

Uitslag
Neary: Cees Eitjes
Birdies: Hans Graas, Gert Weijman 1x en Cees Eitjes 2x

1. Peter Jager 62 netto.
2. Gerard Stevens 64 netto.
3. Cees Eitjes 68 netto

Geplaatst op: 28-08-2019