Eerste damesmiddag

Chocolade golfballen. Hoe kom je daar nu aan? Heel eenvoudig. Door mee te doen aan de damesmiddag, een goede scorekaart te lopen en deze (massieve) chocoladegolfballen te winnen die de eerste prijs waren voor de op deze middag gespeelde stablefordwedstrijd. Bij een bezoek aan een luxe chocoladewinkeltje (De Gooise Matras) in Hilversum ontdekten Yvonne Tuin en Gea Noë onlangs deze lekkernij en hebben toen meteen een bestelling geplaatst (natuurlijk wel even zelf getest).

Wat was het weer een leuke middag! Met een ongekend aantal aanmeldingen. Maar liefst 28 dames hadden zich ingeschreven. Nog nooit eerder vertoond in de geschiedenis van de damesmiddagen. Een aantal dames hadden elkaar al een tijd niet gezien en dus werden alle nieuwtjes, kwaaltjes en andere zaken uitgewisseld. Het was meteen weer uiterst gezellig. Maar er moest uiteraard ook nog gegolfd worden. De weergoden waren ons gunstig gezind. Een stevig (en een beetje koud) windje stond er, maar er was ook een heerlijk zonnetje wat weer een hoop goed maakte.
Wel was het even wennen. Hoewel ondergetekende de afgelopen winter stug doorgespeeld heeft waren de resultaten vandaag niet best. Dat begreep ik ook van een aantal andere dames maar wat geeft het, volgende keer beter.

De prijsuitreiking
De eerste prijs was voor Loes Philips, de chocoladeballen (33 stableford punten). Liesbeth de Jongh won als tweede een paar schattige golfsokjes (met aan de hak een balletje zodat de sokjes niet in de schoenen verdwijnen). Zij sprokkelde 31 stableford punten bijelkaar. De derde prijs werd uitgereikt aan Monica Leijten. Zij ontving een fraaie smiley golfbalsleutelhanger (30 stableford punten).

Er werd deze middag slechts één birdy geslagen door Ilse Oltman. De neary was voor Hanny Vermeulen.
Spreekstalmeester(es) Yvonne Tuin had verder nog een woordje voor Karen Ponne, nieuw lid en voor de eerste maal aanwezig op een damesmiddag en voor Thecla van der Maat, oud lid, twee jaar niet gespeeld en toch ook weer aanwezig. Zij ontvingen een aardigheidje in de vorm van een golf-notitieblok en potlood.

Nieuw
Wat ook nieuw was en vooral superlekker, waren de hapjes die Natasha en haar staf voor ons bereid hadden, fantastische gevarieerde luxe toastjes (slank en minder slank), een kommetje  met een champignonhapje en de bekende bitterballen. Allemaal erg lekker. Dit viel heel goed in de smaak van de dames. Houden zo!

Al met al een enige middag, een betere start van het damesmiddagenseizoen konden we ons niet wensen! Tot over 14 dagen, dan gaan we weer wat leuks doen! Je hoort nog van ons.

Gea Noë

Geplaatst op: 30-04-2019