Wintercompetitie laatste ronde

Of we ook 9 holes konden spelen... En waarom het doorging...? Maar nee hoor, de volledige 18 holes moesten eraan geloven. Op een winderige zondag met veel regen werd de laatste Wintercompetitiewedstrijd gespeeld. Aangezien de beste 3 resultaten telden voor het eindklassement werd er vooraf al driftig gerekend welke slechtste uitslag weggestreept zou kunnen worden, maar de omstandigheden maakten dat niet makkelijk. Toch waren 32 spelers naar de baan gekomen om deze afsluiting mee te spelen. De top van het klassement was in één flight ingedeeld zodat ze elkaar goed in de gaten konden houden. Maar verder werd er, op een natte grip, een glibberig pad of een verdwenen bal na, vooral prima gegolfd. Dat de scores niet meevielen, daar wist iedereen wel van dat dát door het weer kwam. Toch werd er uiteindelijk behoorlijk goed gescoord. Joost Leijten wist de dagwinst binnen te halen met 60 slagen netto. De tweede tot en met de vierde plek werden ingenomen door Sam Kalule, Hans Schouten en Erik Hansma met 61 punten. Teri Brouwer was de beste dame van de dag met 66 slagen. Birdies waren er minder. De top van het birdie-klassement bleef ongewijzigd; alleen Ferdinand Vermeulen, Hans Schouten en Gert Weijman wisten een birdie te maken. De neary op hole 2 waren voor Astrid Bonefaas en Erik Hansma.

Na veel gereken werden uiteindelijk de winnaars van de Wintercompetitie bekend gemaakt. Sam Kalule is de grote winnaar van de competitie, gevolgd door Erik Hansma en Roy Bihari. Ondanks dat de dames en heren om 1 titel streden, verdient Monica Leijten als beste dame toch een vermelding.
Het birdieklassement is met 5 birdies gewonnen door Erik Hansma die er met een mooi vogelhuisje vandoor ging.

Hans Schouten

Klassement