Herenmiddag 8 oktober

Met het mooiste weer – we waren niet anders gewend – mochten wij met een mooie selectie van 23 man aan de laatste Herenmiddag beginnen. Zo'n middag starten zonder truien en regenkleding geeft toch een lekker gevoel. Ook is er een nieuwe ster aan het firmament verschenen die luistert naar de naam Ruud Andringa. Soms ook niet, maar dat ligt meer aan zijn compaan c.q. vriend Paul Baarbé, u weet wel van die broek, sorry 'pantalon', met die blokjes. Eigenlijk is Ruud ook weer niet zo nieuw, want hij had zich ook eerder gemeld op de Instuif op woensdag. Een pensionado dus... wie weet een blijvertje! Onze flight, t.w. John de Nooij, Martin Snijder, Aloys Kroese en ondergetekende. Bert en Wim hadden een heel leuk nieuwtje ingebouwd, nl. een LEARY!, niet voor iedereen een bekende kreet. Toch leuk. En ook voor de mindere goden onder ons kansrijk.

De leary, gepost op hole 8 en 17 bleek toch een stap te ver voor vele 'sterren'. Onze Aloys was hem op 35 cm. genaderd en daar kwam niemand meer aan. Chapeau!

Ook nog een birdie voor Aloys samen met Beat Scheidegger en Durk Jager.

Eind uitslag
3. Kees Eitjes
2. Gerard Stevens
1. ondergetekende met een verschil van 1punt.

De gekozen spelvorm, strokeplay met de halve handicap eraf, gaf ook nog wat problemen. Hoe moeilijk kan het zijn, zoals Wien vorige keer ook al meldde, dat er teveel fout wordt geteld.
Regels en etiquette tijdens de ronde worden niet altijd correct en gerespecteerd nageleefd. Jammer! Ook ik hoor hierbij. Jammer, sorry!
Beterschap allen...

Ferdinand Vermeulen