Instuif 10 oktober

Alweer de zoveelste instuif dit jaar met fantastisch weer. Van start met maar liefst 32 instuivers met een toch aanwezige trendbreuk. Bij de heren voor het eerst geen bermuda’s (dus ook niet die van het hardnekkige soort zoals die van Gerard, Durk en ondergetekende). Spelvorm dit keer strokeplay met slechts '3 stokken' en volledige handicapverrekening. Keuzes maken dus. Vooral de betere spelers lijken hier een hekel aan te hebben en dat lijkt ook logisch, de geoefende speler die al zijn clubs beheerst (vooral qua afstand) heeft hier vaak een nadeel. Voor de a-techneuten onder ons (lees: ondergetekende) een voordeel. Enfin mijn slagen (als je daar nog van mag spreken) zijn bij velen bekend en vielen deze instuif onder de noemers kunde, onkunde, lafheid en het voor mij nooit ontbrekende geluk.

Samen met Desiré Overdiek, Wies Suwarganda en Harry Pannekoek startend op hole 3. Hier kon je nog vol over het watert(je) slaan (nou eh... behalve Harry dan, die sloeg zijn eerste bal in het water en zijn tweede bal er net voor, maar gelukkig zou hij dat vooral de 2e negen volledig herstellen!)  En Harry was eigenlijk onze enige held, want waar wij bij bijna alle holes voor het water oplegden, moest Harry hier niets van weten en sloeg gewoon alsof er geen water was alles richting de green, bomen en soms... Nou voor mij dus niet. De club die ik bijna uitsluitend gebruikt heb was dus de magic pitching wedge. Bijna alle 2e slagen (waar ik ook lag) kwamen bij of op de green en met de enige golfkwaliteit die ik gelukkig nog wel heb (putten) kwam daar zowaar een goede score uit. Ondanks dat we soms werden afgeleid door het gemopper van Gerard (Stevens), vreemd overigens want hij was, denk ik, 4 holes verder voor ons ingedeeld.

Enfin, genoeg gezwetst nu. Rest mij nog twee opmerkingen. Ik wil mijn flightgenoten bedanken voor de heerlijke vrolijke ochtend, wat hebben wij gelachen! En... ik wil één iemand niet onvermeld laten, Wim Vinju die bij het horen van de spelvorm drie stokken bijna explodeert, maar gewoon weer heeft meegespeeld. Chapeau Wim, kunnen we het dus wat vaker doen.

De uitslagen
De neary dames: Yvonne Tuin
De neary heren: Jan Mogelin

Birdies: Jo Suwarganda, Roy Bihari, Driekus van de Weert, Yvonne Tuin, Ferdinand Vermeulen, Jan Mogelin en Wim Vinju.

De uitslag dames: 1e Loes Philips (63), 2e Wil van Horsen (64), 3e Desiré Overdiek 66
De uitslag heren: 1e Paul Baarbé (57), 2e Aloys Kroese (61), 3e Driekus vd Weert (62)

Beste mensen, let even goed op de website. Afhankelijk van het weer wordt of woensdag 17 of woensdag 24 (laatste Instuif) de afsluiting van het instuifseizoen gevierd en dat gaat gepaard met wat extra momentjes en een drankje. Wanneer wordt dus op de website aangegeven.

Als laatste voor de intimi; Ferdinand Vermeulen, jij mag kiezen wanneer jij je geruite 'Golfino' broek aan wil trekken hoor. Ik pas me aan, straks denken ze nog dat we een tweeling zijn.

Tot de volgende instuif.

Uw halve pensionado,