Damesmiddag 6 augustus

Natte washandjes, veel drinken, vochtige handdoeken, waterstop op hole 4 en een ijsje toe.
Dat was zo ongeveer de balans van de damesmiddag op 6 augustus. Ondanks het feit dat de thermometers weer overuren maakten, kwamen er toch nog 16 dames opdagen.
In verband met de toch wel extreme weersomstandigheden had de wedstrijdleiding bedacht dat we wel stableford gingen spelen, maar dat het een ieder vrij stond om na negen holes te stoppen. Deze 9 holes telden dan voor de prijzen. Degenen die 18 holes gelopen hadden mochten hun beste 9 holes inleveren (in en out).
Ondergetekende, die samen met Rie Zevering en Els Lutgerink speelde, had er na 9 holes wel tabak van. Dat kwam mede door een niet goed functionerende heup (wordt aan gewerkt). Zowel Rie als Els waren solidair en stopten ook. Heerlijk op het terras zitten 'beppen' onder het genot van een koel drankje.

Na enige tijd kwam de rest van het gezelschap hijgend en puffend binnen, maar allemaal hadden ze toch maar even de 18 holes gelopen. Hulde!
Astrid Bonefaas had zich na lange tijd weer eens vrijgemaakt voor de damesmiddag en sloeg toen maar even de neary.

De tweede prijs was voor Tiny Lammen en de eerste prijs ging naar Yvonne Tuin.
Gek genoeg werd er ditmaal geen enkele birdie geslagen.
En dat, zoals er in de uitnodiging stond, de damesmiddag 'ijskoud de gezelligste' is: in plaats van de bitterbal kregen we ditmaal een lekker ijsje.

Beste dames tot de volgende keer, voor de agenda's op 20 augustus!

Gea Noë

Geplaatst op: 09-08-2018