De instuif van 8 augustus

We gingen op jacht naar de vos. Een gangbaar golfspel. Vroeger ging de beste speler (meestal een pro) vroeg op pad om het spoor (zijn score) uit te zetten. De jagers (de rest van de golfers) probeerden het spoor te volgen om zo dicht mogelijk bij de score van de vos te komen. Hoe dichter bij de score van de vos, hoe beter. Deze keer geen score van een pro, maar van een gerenommeerde instuiver.

Het weer een verademing t.o.v. de dagen ervoor: geen zon, meer dan 10 graden minder heet en af en toe een druppel.
28 Instuivers gingen op jacht naar de vos. Mijn mede-jagers Tiny Lammen en Sylvia van der Laan hadden hun uitzicht op de Vecht opgeofferd voor een rondje golf.
En met succes. Zij wisten bij de dames de vos heel goed te benaderen: respectievelijk 1e en 3e. Els Lutgerink werd prima 2e. Later bleek Marjolein Bosman evenveel slagen te hebben als Sylvia, dus twee dames op de 3e plaats
Bij de heren was Wilfried Meun goed voor een derde plek. Sjoerd  Bron en Bert Overdiek kwamen dicht bij de vos. Sjoerd omdat zijn prima slagen (handicap verbeterd) ook door de vos zijn geslagen, waar de vos aan het knoeien was, deed Bert dat ook: vandaar.
Loes Philips en Ferdinand Vermeulen gingen met de neary-prijs naar huis.
Met dank aan Gert Weijman. Hij was de vos met een instuifscore van twee weken geleden.

Een jager van niks,
Koos Tipker