Extern Toernooi 18 augustus 2017

De traditie om 1x per jaar een verenigingstoernooi op een "grote baan" te houden, is dit jaar, ondanks alle verenigingsperikelen, toch succesvol voortgezet.

Ondanks het geringe aantal aanmeldingen, gingen er toch 19 enthousiastelingen om 13.00 uur van start. Het weer was zoals de meeste Hollandse zomers- wispelturig.
Even deed de baan zijn naam eer aan en de eerste flights moesten starten in een flinke hoosbui. Gelukkig was ik zelf ingedeeld in de één na laatste en waren de laatste druppels (voor die dag) gevallen.
Voor ons een droge start en daarna hebben wij het droog gehouden. Dat kon niet voor elke golfbal worden gezegd.
Langzamerhand steeg de temperatuur en kwam het zonnetje erbij. De regen aan het begin was snel vergeten en het werd fantastisch zonnig weer.

Ik vind deze baan altijd een hele uitdaging en had er veel zin in. Samen met Astrid Bonefaas en Harry Pannenkoek gingen we voorspoedig van start en waren we prima aan elkaar gewaagd. Prachtige slagen en goede holes, afgewisseld met bijzondere missers. U kent het wel dat heet: golf!

Leuk is toch dat er om "de longest"gestreden wordt, een fenomeen, dat we op Weesp niet kennen.
Helaas was dat voor onze flight niet weggelegd. De afstanden waren wel okay, maar ja, dan moet ie wel op de fairway eindigen. De spelers die het wel voor elkaar kregen en met de prijs gingen strijken waren: Carla Dolfin bij de dames en Ferdinand Vermeulen bij de heren.

De neary was op een hole van slechts 100 meter, je zou toch zeggen dat dit voor ons Weespers geen probleem moet zijn. Maar helaas de dames kregen het niet voor elkaar om de green te raken.
Voor de heren echter had Kees Eitjes zijn bal zo dicht bij de pin geslagen dat niemand hem meer kon verbeteren, dat krijg je als je iedere dag oefent!

Na deze fantastische afslag, was het voor Kees slechts een "eitje" om de bal erin te putten, het werd dan ook een birdie! Als enige die een birdie had geslagen, kreeg Kees een extra grote birdie om thuis op de schoorsteenmantel te zetten.
Misschien was dit de enige goede hole van Kees, want in het eindklassement komt hij niet voor.

Heren:
1.  29 punten  Ferdinand Vermeulen
2.  28 punten  Rob Dollekens
3.  27 punten  Harry Pannenkoek

Dames:
1.  37 punten  Gretha Jager
2.  33 punten  Astrid Bonefaas
3.  29 punten  Yvonne Tuin

Nadat alle prijzen waren verdeeld, hebben we genoten van een overheerlijk Indisch buffet. Het was een hele gezellige dag. Was je er niet bij, dan heb je echt iets gemist.
Volgend jaar een nieuwe kans!

Yvonne Tuin

Geplaatst op: 23-08-2017