De instuif van 9 augustus

Deze week had ik lekker een paar dagen vrij en dus kon ik weer eens meespelen met de instuif. Wel een beetje bedenkelijk want ik had al gezien dat het niet makkelijk zou worden: het drie stokken spel stond op de planning. Gewapend met putter en de ijzers 5 en 9 in mijn tas (lekker licht, dat wel) op naar onze baan.

Daar bleek het geluk al gelijk aan mijn zijde met de flightindeling. Wien Philips, Driekus van de Weert en Bram Beun waren mijn flightgenoten en we hoefden niet eens van hole 4 te vertrekken (maar dat gold eigenlijk voor iedereen). Met 26 spelers liepen we lekker onze ronde en Driekus had toch maar mooi gelijk door in korte broek te verschijnen, het was perfect golfweer.

Met drie stokken is het lastig birdies slaan. Natuurlijk waren er heel veel bijna-birdies maar die resulteerden dan toch weer in een 3, een 4 of erger. Alleen Sjoerd Bron en Roy Bihari wisten het voor elkaar te krijgen. De neary bij de dames (hole 2) bleek ook lastig, de balletjes bleven in de tas van Wil. Bij de heren waren ze wel uit te delen: Sam Kalulé sloeg het dichtst bij de vlag van hole 4.

De uitslag van deze instuif:

Heren:
1.    61 slagen    de organisator himself: Koos Tipker
2.    61 slagen    Sam Kalulé
3.    62 slagen    Sjoerd Bron

Dames:
1.    58 slagen    Astrid Bonefaas
2.    61 slagen    Loes Philips
3.    65 slagen    Melanie de Kok

Nog een leuk momentje, het was deze dag precies 1 jaar en 1 dag nadat de ketting op het hek van het Golfcentrum ging (en er ook snel weer afgehaald werd, zoals we allen weten). En juist vandaag - of was het geen toeval? - werden er twee mooie nieuwe vlaggen gehesen. De verenigingsvlaggen blijven fier in de top wapperen!!

Astrid Bonefaas

Geplaatst op: 10-08-2017