OJC ON TOUR

Het Pinksterweekend is traditiegetrouw het weekend voor de Getaway van de OJC. Het jaarlijkse tweedaagse uitje naar een grote baan en dit jaar was de keus op de Drentsche gevallen. Twee teams van 12 spelers waren samengesteld en gingen twee dagen de 'strijd' met elkaar aan. Op zaterdag een wedstrijd strokeplay en op zondag speelden we stableford. De score van de zondag werd afgetrokken van die van zaterdag en dan had je je resultaat.

De Drentsche ondergrond haalde bij sommigen het beste naar boven en de individuele Pinksterkoningen (geen koninginnen helaas) waren:
1.  35 punten  Bart van Schaik
2.  36 punten  Jan Molegraaf
3.  37 punten  Johan Hansma
4.  38 punten  Frans Post

Hier verklappen we nog wel even dat rood geëindigd is met 598 punten en dat blauw de winnaar werd met 590 punten. Blauw, nogmaals gefeliciteerd!

Dat team heeft Tjerk als prijs gewonnen. He? Hoe dat zit lees je op http://www.golfverenigingweesp.nl/pages/verslagen-2017-20170418 . In dat (nog veel) uitgebreidere verslag is ook terug te vinden wie er birdies en nearys maakten, wie de longest drives sloegen, de beste strokeplayer was en de wel heel bijzondere winnaar van onze populaire 11e prijs!

Astrid Bonefaas
Henk Rozendaal