Dauwtraptoernooi

Als je om vijf uur 's ochtends bedenkt dat je een trui of vest wel thuis kan laten, evenals je lange broek, als je op dat tijdstip alvast de zonnebrandcrème opsmeert en een extra flesje water in je tas stopt... dan weet je het wel: het is zomer!!!

Om half zes druppelen de eerste deelnemers binnen. Wim Vinju is dan al druk bezig om de greens te sweepen, zijn wekker ging nog een uurtje eerder. Om zes uur is iedereen wakker (of in elk geval aanwezig) en gaan we de baan in. De zon is al op maar de schaduwen zijn nog lang en we zien hazen rennen over de baan. We hebben geen heel groot deelnemersaantal vandaag maar je hebt echt wat gemist als je deze wedstrijd hebt overgeslagen.

Bert de Haan en Henk Steffens zijn de organisatoren van het Dauwtraptoernooi. Bert was lekker golfen in Duitsland en Henk had alles tot in de puntjes geregeld. Hij had slechts één ding over het hoofd gezien en dat was dat hij zelf niet aanwezig kon zijn. Dus ondergetekende had de eer om de prijzen uit te delen. Na een lekker glaasje bubbels en heerlijke broodjes die geregeld waren door Coen Hodde van Snackbar De Haven vond die verdeling plaats.

Birdies waren er voor Harry Pannekoek, Gerard Stevens, Durk Jager, Lilian Hansma, Teri Brouwer en Carlos Marcos dos Santos.
Een kleintje prosecco was de nearyprijs. Lilian wist maar liefst twee keer het dichts bij de vlag te slaan op 2/11 dus mocht hem terecht in ontvangst nemen.

Hoge scores zorgden ervoor dat zelfs spelers die tevreden met 36, 37 of 38 punten binnen kwamen toch niet in de prijzen te vielen. Drie spelers scoorden 39 punten zodat de handicap doorslaggevend was.

1.  Astrid Bonefaas
2.  Durk Jager
3.  Teri Brouwer

Maar eigenlijk hebben we allemaal gewonnen. Het was immers een supermooie zomerdag en wij hebben op het beste tijdstip van die dag kunnen spelen.
Om half 11 thuis en nog een heel weekend voor je... wat wil je nog meer!!

Volgende wedstrijden op de kalender: strokeplay in het laatste weekend van juni en een leuk nieuw initiatief: de laddercompetitie, alle info daarover is op de website te vinden.

Astrid Bonefaas

Bekijk de foto's