C-competitie opwarmer

Of het nou door het mooie weer kwam of de beloofde cake, 27 competitie spelers hebben gehoor gegeven aan de oproep voor een leuke wedstrijd.
Om 10.00 uur doet Tjerk van der Horst de aftrap met een uitleg over hoe het golfspel in elkaar ziet.
Eigenlijk komt het erop neer dat we in de winter veel moeten trainen (60%), dan veel wedstrijden spelen (30%) en 10% je tegenstander intimideren of zoiets.
Die 60% heeft er voor de meesten niet ingezeten, die 30% wedstrijden misschien toch wel, hoewel winter. Die 10% bewaren we dan voor de competitie. Een leuke bijeenkomst, waar vooral die twee keer in- en uitademen voor de broodnodige ontspanning alvorens te slaan, is blijven hangen.

Om 11.00 uur klaar om te spelen, maar er zijn geen kaarten meer. Dan maar strokeplay met iedere flight op een kaart. Volgens mij heeft iedereen wel lekker gespeeld, onze captainsflight met Beat, Bert, Gerrit en ondergetekende in ieder geval wel. Dus eigenlijk wel een relaxte generale.

Na afloop de prijsuitreiking met birdies voor Ferdinand Vermeulen, Kees Braam en Gerrit de Vries (zelfs 3). De neary voor de dames is niet geslagen en Kees Braam heeft hem bij de heren.
De balletjes zijn geschonken door Jan Molegraaf.

De uitslag:

1.  64 slagen  Jan Molegraaf
2.  65 slagen  Sjoerd Bron
3.  66 slagen  Gerrit de Vries
De prijzen zijn beschikbaar gesteld door Gerrit de Vries.

Ik wens alle teams heel veel succes in de competitie.

Kees Braam

Geplaatst op: 31-03-2017