Koppelwedstrijd zondag 19 maart

De eerste wedstrijd in 2017 voor mij op een door overvloedige regenval vrij natte baan. Ondanks alles toch redelijk goed bespeelbaar en wat wel lekker is, we mogen plaatsen en waar nodig opteeën.
Ik ben gekoppeld aan Jan Molegraaf en onze tegenstanders van vandaag zijn Thea Johnson en Els Lutgerink.

Vissen
Droog weer met een straffe wind die iedereen op sommige plekken parten speelde. Bij ons gaan daardoor sommige ballen links en rechts het water in. Helaas mogen we niet vissen, maar geldt dat ook voor petten en kleppen? Els, eerst haar klep en daarna haar pet, zijn tijdens een windvlaag het water ingevlogen. De klep hebben we zelf kunnen redden en de pet is door Johan Hansma opgevist. Sorry, maar dus toch nog gevist.
Jan en ik hebben ondanks de wind wel lekker gespeeld, anders had ik dit stukje niet moeten schrijven. Thea en Els gaan helaas wat minder, maar we hebben toch genoten van het spel en, niet te vergeten, het droge weer.

Na afloop de kaarten uitgerekend onder het genot van wat verlate oliebollen van Wien Philips en appelflappen van Shirley Rozendaal (hoe houden ze ze zo lang goed). Die smaakten ons allemaal prima.

Aan iedere wedstrijd is een uitslag verbonden en daar hebben Astrid Bonefaas en Henk Rozendaal weer een leuke draai aan gegeven. De beste stableford score over de eerste of tweede 9 holes zijn geldig.

Nu dan eerst de birdies: Erik/Frans, Johan/Lilian en Jan/Kees (2x).
Neary dames: Teri Brouwer en heren: Wim Vinju

De einduitslag:
1.  23 punten  Jan Molegraaf en Kees Braam
2.  21 punten  Erik  Hansma en Frans Post
3.  20 punten  Richard Bekenkamp en Walter de Vos

Astrid en Henk, bedankt voor de leuke dag.

Kees Braam

P.S. Vrijdag 24 maart a.s. is er tussen 11:00 en 14:30 uur een shotgun wedstrijd voor de teams van de C-competitie. De baan kan dus niet gebruikt worden voor andere spelers op die tijd.

Bekijk de foto's

Geplaatst op: 21-03-2017