Het liep lekker

Ik ben Ruud Andringa en woon samen met Karin in Weesp. Ik ben 71 jaar en met pensioen. Anderhalf jaar geleden ben ik in aanraking gekomen met het golfspel, door een goede vriend van mij (Paul Baarbé). Na een middagje golf gespeeld te hebben leek het mij een leuke sport waar veel voldoening uit te halen viel. Het sociale gebeuren en een beetje conditie. Ik ben lid geworden van Golfvereniging Weesp en meteen met golflessen gestart. Een half jaar geleden heb ik mijn GVB gehaald en speelde met handicap 50.
Regelmatig doe ik mee met de Herendag of Instuif-ochtend. Zo ook op deze maandag. De dag ervoor had ik een verjaardag en aardig wat gedronken en dacht: 'ik zie het wel'.

Na een hevige onweersbui zijn wij om 12.15 uur gestart. Tot mijn stomme verbazing liep het lekker met golfen (pitchen en putten) met als gevolg 39 stablefortpunten over 18 holes.
Ik zat in de flight met Dirk en Bram. Dirk had zijn dag niet, maar was sportief en moedigde mij aan. Aan Bram kon ik mij optrekken.
Al met al een geslaagde, sportieve golfmiddag, mijn handicap is gezakt van 50 naar 47.
Tip: Wil je dat het golfen soepel gaat, drink een paar drankjes de avond ervoor.

Sportieve golf groeten,

Ruud Andringa