Herenmiddag 4 juni

Wederom waren de bermuda’s door het mooie weer ruim in de meerderheid en kwamen alle sportieve blote (oude) mannenbenen weer volop in beeld. Ruim 20 heren (mag nog steeds meer hoor!). De baan prachtig en vooral heel snel. (ook daar konden we weer over mopperen gelukkig).

Wederom ontbrak onze Pater Famillias (dit niet vanwege zijn leeftijd maar vooral vanwege zijn ontvangen ere speldje en dus zijn standing). Maar Bert had een excuus... hij belde Henk iets over 8 uur in de ochtend met nog enigszins krakende stem en wat er nog meer kon kraken vanuit… Zwolle, dus… akkoord! En Henk, die zo graag wil spelen nu het gras dagelijks door een ander gekortwiekt wordt, nam gewoon weer de organisatie op zich en deed dat met verve.
Dit keer gewoon Stableford met de neary op hole 7 en 16, gewonnen door Wim Vinju!
Slechts 2 birdies, geslagen door Aloys Kroese en Rolf Zwart.

De uitslag
3e Roy Bihari met 34 stfb, John de Nooij 2e met 35 stfb en de eerste plaats voor Paul Baarbé eveneens met 35 stfb maar met een lagere handicap (gebeurt mij bijna nooit met al die kanjers om mij heen).

Wel moet nog worden vermeld dat ik de punten mede heb behaald met – volgens mijn flightgenoten Beat S. en Harrie P. – meerdere 'Baarbeetjes' (lelijk, laag en zonder enige technische onderbouwing), maar dat mag de pret niet drukken! Geluk is met…

Als afsluiter bij ons drankje dit keer ruim vertegenwoordigde snacks, zeg ik tot 18 juni aanstaande.

Paul Baarbé

Geplaatst op: 05-06-2018