Instuif 30 mei

Wat een mooi weer was het, met 20 graden op de thermometer waren er toch maar liefst 31 mensen aanwezig om met de 3 stokken wedstrijd mee te doen. Na dat Ome Koos de flight indeling bekend had gemaakt vertrok een ieder naar zijn startpunt.
Vandaag mocht ik eindelijk na lange tijd i.p.v. op hole 8 te starten het eens proberen vanaf hole 4. Nu ik kan jullie vertellen dat dat helemaal niks uitmaakt. Maar oké vol goede moed gaan we met z’n drieën (Rob & Charles) verder. We slaan een balletje goed, een balletje minder goed of een balletje helemaal niet goed.
Aangekomen bij hole 7 staat ons een verrassing te wachten; op het bordje 'Drop zone' zien we een zakje drop hangen. Maar helaas er zit een briefje bij met daarop een tekst in rebusvorm:

"Voor (afbeelding Bert van Sesamstraat) de (afbeelding van een haan) afblijven."

Een raadsel voor iedereen: waar gaat dit over?

Ik zal het u vertellen: al weken loopt er een ouder iemand in de baan (soms heeft hij een hoed of petje op)  te roepen “Waar is die drop nou, ik zie geen drop op de drop zone”. Om nu van dit gezeur af te komen heeft er iemand voor deze meneer in elke drop zone op de baan een rebus met een zakje drop gehangen. Hoop dat we nu van het 'gezeur' af zijn.

Maar goed nu weer even terug naar de wedstrijd. De temperatuur bleef maar stijgen, de vermoeidheid nam toe maar we mogen niet klagen wat een heerlijke ochtend hebben we weer gehad en...  er werd ook nog redelijk goed gespeeld.

Uitslag
De dames neary (hole 4-13) was voor Loes Philips en de heren neary (hole 7-16) ging naar Wien Philips, zullen ze samen stiekem geoefend hebben?
De Birdies werden deze week geslagen door Alouis Kroese, Wien Philips, Sam Kalule en Harry Pannekoek.

Dames
1. Wies Suwarganda - Kartaatmadja: 53 punt
2. Margareet Stevens - Jong: 67 punt
3. Wil van Horssen: 66 punt

Heren
1. Rob Dollekens: 55 punt
2. Roy Bihari: 57 punt
3. Peter Roest: 58 punt

Hoop jullie allemaal zaterdag te zien bij de opening en de BBQ.

Mark Goudberg

Geplaatst op: 31-05-2018