Wat een belevenissen

Stralend zonnetje en een volle bak, de dag kon niet meer stuk (dacht ik).

Aangekomen bij de wedstrijdleiding kregen we te horen dat de inschrijving niet aangekomen was en we niet waren ingedeeld. Maar voor alles is een oplossing; een afzeggende speler werd vervangen door twee halve spelers voor elk een ronde van 9 holes en dus gaan met die banaan.
Op de baan werd druk gewerkt; maaien waar het kon. Besproeiing aanleggen op de nieuwe terpgreen en een schutting rondom het geiten weitje, vroeger hole 1 genoemd. Ook ging het gerucht dat op de putting green een draaimolen komt.
De wedstrijdleiding had geleerd van vorige keren, dat na afloop de schaal met kaas en worst – bestemd voor allen – op een tafel werd neer gezet en daar werd leeggegeten, in plaats dat ook anderen hun deel kregen. Zij hadden nu verordend dat er met de bitterballen moest worden rond gegaan en dat dat pas mocht gebeuren na de prijsuitreiking. Helaas was er slechts één horeca medewerkster en de drankjes gingen voor. Velen konden of wilden niet wachten, zodat de laatste tien personen met moeite de schaal leeg kregen.

Dan nu de twee belangrijkste gebeurtenissen van de dag.
De flight met de wisselspelers moest starten op hole 5 en liepen een strakke eerste ronde met een birdie en slechts een viertje. Na de spelerswisseling moesten zij lang wachten bij de volkstuintjes en gingen lekker op het bankje onder de paraplu's aan de karren in de schaduw zitten. Toen zij eindelijk verder konden werd er vlot afgeslagen en doorgespeeld.
Een oplettende lezer heeft het meteen door: AFSLAAN VAN VERKEERDE HOLE = DISKWALIFICATIE. Er had namelijk van hole 15 bij de vijver afgeslagen moeten worden en niet van hole zes bij het bankje. De leiding kreeg van diverse kanten meteen de appjes binnen en ging direct in conclaaf.

Dan de meest belangrijkste gebeurtenis: DE WINNAARS
Dat was de flight van hole twee met Gerard Stevens; Quino van der Velden; Mieke van der Linden en Michel Liverani samen goed voor 4 birdies, 11 parren en slechts 3 viertjes. In totaal 53 slagen. Met hun totale handicap van 85 leverde dat een 20% aftrek van 17 op en werden zij winnaar met 53-17= 36 punten. PROFICIAT!

De veroordeelde flight 5 kwam niet verder dan 40 punten en het Salomonsoordeel van de prettige leiding van Yvonne en Gea was 'dit stukje schrijven'.

Ben en Tini Bruggeman

Geplaatst op: 25-06-2024