Eén bal!

Zooooo knap! Meedoen aan een Debutantentoernooi en dan op een golfbaan als Weesp maar één bal kwijtraken! Dat deden beide dames die ik mocht begeleiden op het derde en tevens laatste Debutanten/beginnerstoernooi van dit seizoen.

Er hadden zich maar liefst 19 deelnemers, 11 dames en 8 heren, verzameld om een officiële wedstrijd over 9 holes te spelen onder begeleiding van wat meer ervaren speelsters en spelers als Hans van santen, Trudy van Sloten, Ineke Koper, Wim Engelenburg, Bas Overwater, Kees Eijtjes, Ad de Rijk en Martijn van der Berg.
Door de absentie van de grondleggers van het Beginnerstoernooi (later iets vriendelijker Debutantentoernooi genoemd) Astrid Bonefaas en Yvonne Tuin werden de honneurs vandaag waargenomen door Hans van Santen en Trudy van Sloten.
Het welkomstwoord en de uitleg vandaag werden dan ook door Hans gedaan, die duidelijk zijn huiswerk van Yvonne had mee gekregen. Na de gebruikelijke huishoudelijke mededelingen, plus enkele zaken die men als serieuze golfer/golfster wel dient te weten, gingen de duo’s en begeleiders de baan in.
Ik mocht met mijn beide dames beginnen op hole 5, altijd lekker (maar niet heus en zeker niet als beginner). De dames hadden beiden keurig hun officiële GVB gehaald ooit, maar door omstandigheden lange tijd niet gespeeld en nu weer opnieuw gelest op Weesp.
Dat ging niet echt slecht. Natuurlijk op sommige holes de bal netjes voor de sloot neerleggen en hier en daar een onspeelbare bal om dat de bal doorrolde tot in het riet, raakten beiden maar één bal kwijt over de hele ronde. Erg knap. Herinner mijn tijd als beginner nog maar al te goed op Weesp en mijn ballenvakje aan het eind van de rit was toch wel altijd aardig leeg.
Na de wedstrijd door naar het zonovergoten terras waar het moeilijkste deel van de wedstrijd begon, jawel, de Stableford telling. Ze hadden dat ooit wel geleerd maar nooit toegepast. Dus opnieuw een leermomentje. Handtekening erop, kaarten vergelijken (het klopte) en inleveren.
Leuk voor de dames dat ze allebei in de prijzen vielen, respectievelijk 2e en 3e, geen vetpot maar toch de eer (en balletjes) die ook weer wat zelfvertrouwen opleverde.
Ik kan het toch niet laten om even over het weer te schrijven. Stonden we vanochtend op met maar weer eens flinke buien en wat miezerregen, bij aanvang van het toernooi hadden we schitterend weer! Een heerlijk drankje en wat bitterballen maakten de gezellige en leerzame middag compleet.

Uitslag Dames
1. Grace Imamkhan: 17 Stablefordpunten
2. Yvonne Dekker en Ria van Beers: 14 Stf pt
3. Conny Ruitenbeek: 11 Stf pt

Uitslag Heren
1. Eric Hulshof: 24 Stablefordpunten
 2. Guus Donker: 13 Stf pt
 3. Hidde van Engelenburg: 11 Stf pt

De begeleiding hartelijk bedankt maar weer voor jullie belangeloze inzet deze middag. Volgende jaar weer en misschien wel meer!

Gea Noë

Geplaatst op: 14-08-2023