Seniorentoernooi 55+

Het Seniorentoernooi 55+ ging met 30 deelnemers van start. We hadden even moeten wachten op een paar deelnemers vanuit Vreeland die voor de brug van Nigtevecht terug moesten omdat de slagbomen niet open gingen. Het was weer een gouden dag wat het weer betrof. Voor een enkeling misschien iets te warm. Meedoen mag vanaf 55 jaar, maar vanaf 60 jaar krijg je per levensjaar een ½ puntje extra aftrek.
De neary voor de heren stond op hole 7/16 en voor de dames op hole 4/13.

Ik ben begonnen op hole 6 samen met Maarten de Haas, Albert Drenth en Hermi de Rijk. Een super gezellige flight en die hebben mij naar grote hoogten gebracht.
Nadat iedereen binnen was stond er een super lekker buffet voor ons klaar. En onder het genot van een heerlijk drankje werden de prijzen uitgereikt. Er waren 9 birdies geslagen en wel door: Gert Weijman, Martijn van den Berg, Albert Drenth, Wilfried Meun, Roy Bihari, Chart Neering, Astrid Drenth, Ineke Koper en Loes Philips.

Uitslagen
Neary dames: Tini Bruggeman
Neary heren: Martijn van den Berg

Dames
1. Loes Philips, 66 punten
2. Astrid Drenth, 71 punten
3. Gea Noé, 71 punten

Heren
1. Ben Bruggeman, 66 punten
2. Gert Weijman, 67 punten
3. Roy Bihari, 67 punten

De winnaars kregen allemaal een heerlijk flesje Weespermoppenlikeur en een doosje met drie balletjes.
Wedstrijdcommissie hartelijk bedankt voor de goede organisatie en Jos Mooij en zijn personeel ook mijn hartelijke dank.

Loes Philips

Toch tevreden een oude sok te zijn

Onder een prettig zonnetje met een fris windje en een mooie baan, begon een uitgelezen flight op hole drie aan de Senioren 55+ wedstrijd.
Het was nu – hoe ouder, hoe beter – want per leeftijdsjaar kreeg je extra aftrek punten van je strokeplay score.
Al na een paar holes begon de flight zich te splitsen.
Wien Philips en Wim Vinju hielden elkaar in evenwicht met slechte afslagen en prachtige juweeltjes, terwijl Ernst Oosterloo en ik gelijk opgingen. De ene keer Ernst een par en ik een bogey, de volgende hole net anders om en op hole 7 kwamen we er allebei met zeven slagen vanaf. De tweede ronde noteerde ik op hole 12 wederom een zeven tegen een par van Ernest, dus vier slagen te veel voor mij. Pas op hole 18 wist ik er hiervan twee in te lopen. Met nog twee holes (hole 1 en 2) want we waren op drie begonnen werd het nu alles of niks.
Ernest speelde hole 1 via de bomen en ik werd gered door het maaisel aan de slootkant zodat ik nog een slag inliep. Op hole twee presteerde onze hele flight broederlijk vier viertjes. Wien en Wim zaten dik boven de zeventig slagen. Ernst een zeer mooie 75 en ik noteerde één meer, 76 slagen.
Aangekomen bij het clubhuis was ik toch blij een oudere sok te zijn dan Ernst, want die kreeg een aftrek van acht slagen en ik van tien slagen. Het werd dus een punt in mijn voordeel bij het inleveren. Op de kaart van Ernst prijkte 75-8= 67 slagen (dat bleken nog drie spelers geëvenaard te hebben) en ik bleek met 76-10= 66 slagen de enige te zijn. Dus jaren brengen toch geluk.

De horeca verzorgde een uitstekend koud kaas buffet en de wedstrijdleiding paste moeiteloos nagekomen spelers alsnog in de flights. Een pracht dag.

Ben Bruggeman

Alle uitslagen