Golfen en golven: Toppen en dalen voor Janneman

Een mooie zomermiddag met een beetje wind en een lekker zonnetje vormde het decor voor alweer de negende Herenmiddag van dit seizoen. Met een man of 25 werd de strijd aangebonden tegen de baan, die er ondanks een regenachtig zondag toch weer droog en hard bij lag, met alle gevolgen van dien voor het rollen en stuiteren van de ballen. Hoe vaak je deze baan ook speelt, de omstandigheden zorgen altijd weer voor nieuwe uitdagingen en verrassingen.

Peter Janneman zorgde deze maandag voor de meest opmerkelijke prestatie door maar liefst drie birdies en ook de neary te scoren. Dat hij desondanks niet in de top drie van de daguitslag terug te vinden is, is te wijten aan het feit dat hij ook drie achten op zijn scorekaart moest noteren, wat niet bevorderlijk is voor het eindresultaat als de spelvorm strokeplay met aftrek van de halve playing handicap is.

Zelf speelde ik in een flight met Ben Bruggeman en Jacques van Vessem. Gesteund door de enorme ervaring van deze heren wist ik over een slechte start op hole 9 (in 3 slagen uit de bunker: 6) heen te komen en uiteindelijk dankzij onder meer een birdie en 8 pars de winnaar van deze Herenmiddag te worden. Eén van de deelnemers (ik durf gegeven het resultaat niet te vertellen wie) opperde aan de wedstrijdleiding, die deze middag in handen was van Paul Baarbé en Wim Vinju (beterschap Bert), om voor de verandering op hole 17 een leary te zetten (in twee slagen het dichtst bij de pin op de green, verboden over de driving range te slaan). Aan het eind van de dag was ik de enige die op hole 17 in twee slagen (net) op de green lag en dat leverde mij in de week van de gay pride ook nog eens drie roze ballen op.

Na afloop konden we weer genieten van lekkere hapjes. Op naar de tiende Herenmiddag.

Behalve Peter (3) en Kees wisten ook Ben Bruggeman, Gert Weijman en Michiel Hiemstra nog een birdie te scoren.

De einduitslag was:

1. Kees Eitjes: 61 slagen
2. Gert Weijman: 64 slagen
3. Michiel Hiemstra: 64 slagen

Dit stukje werd dus geschreven door:

Kees Eitjes

Geplaatst op: 02-08-2022